Dėl slidžių šaligatvių – daugybės gyventojų skundai

Dėl slidžių šaligatvių – daugybės gyventojų skundai / Kai slidžiais šaligatviais žingsniuoti neįmanoma

Slidūs šaligatviai piktina ukmergiškius. Praėjusią savaitę kai kurie dėl to tapo net įkalinti namuose.

Krekšliuose esančios Topolių gatvės gyventojas Gintautas pasakojo nugriuvęs vos tik išėjo į gatvę. Laimei, nesusižeidė, bet į parduotuvę eiti nedrįso. Prašė, kad miesto tvarkdariai pabarstytų Topolių, Tujų gatves, kurios buvo tapusios tikra čiuožykla.

Ukmergiškis Algis piktinosi visais miesto centro šaligatviais, mano, kad tokia tvarka, o tiksliau – netvarka – puikios sąlygos didėti traumuotų pacientų skaičiui ligoninėje.

Miesto centre gyvenančią kasdien į darbą einančią Astą taip pat piktino situacija. Pavyzdžiui, pačiame miesto centre pabarstomi vos keliolikos centimetrų ruoželiai. Žmonėms įmanoma eiti tik vorele.

Moterį piktina tai, kad samdant bendrovę, kuri rūpinasi miesto valymu, joje gatves barsto vos keturi žmonės. O kodėl ne daugiau? Kodėl nepareikalavus, kad tokių darbuotojų būtų daugiau?

Ukmergės miesto seniūnas Žilvinas Dirsė sakė, kad su įmone, teikiančia paslaugą, bendradarbiaujama. „Susisiekiame, aptariame darbus, žiemos pradžioje aptarėme, kur yra probleminės vietos. Matau, kad nuvalo ir pabarsto“, – bendrovę gina seniūnas, atkreipdamas dėmesį, kad mišinys yra daugiau druskos nei žvyro. Esą jo nesimato, nors ir pabarstyta. Be to, ne taip greitai graužia, kaip norisi. Šiurkštumas atsiranda ne per kelias valandas ir net ne per pusdienį. Šąlant, rezultatas matomas, o lyjant lietui, efekto visai nelieka, nes vanduo mišinį paplauna. Gaila ir žmonių darbo, ir medžiagų. „Reikšti įmonei pretenzijas dėl oro sąlygų būtų neteisinga“, – įsitikinęs seniūnas.

Pasak Ž. Dirsės, šiuo metų laiku gyventojai turėtų vaikščioti atsargiai. „Suprantama, kad slidu, bet negalime išgauti tokio saugumo, koks yra vasarą. Darome viską, kas nuo mūsų priklauso. Aš pats patikrinu – ne per automobilio langą pasižiūriu, o išlipu, paeinu taku, pavaikštau. Ledas nėra kaip stiklas, slidumas nėra didelis, saugantis galima eiti gana saugiai.“

Seniūnas kalbėjo, kad tvarkoma atsižvelgiant į oro sąlygas, resursus. Žmogiškųjų resursų yra mažai ir visko pabarstyti tuo pačiu metu nespėja. Pasiteiravus, ar nemano, kad visam miestui keturi žmonės yra per mažai, Ž. Dirsė atsakė, kad dėl darbuotojų skaičiaus sprendžia darbus atliekanti įmonė.

Seniūnas priminė, kad gatvių, šaligatvių valymas ir barstymas pradedamas nuo centro, einant į periferiją. O kai kurioms vietoms paslauga nėra nupirkta, pavyzdžiui, takui į „Šilo“ progimnaziją ar į lopšelį-darželį „Eglutė“. Yra ir daugiau tokių takų. Juos prižiūri pati seniūnija.

Dėl Tujų ir Topolių gatvių, priminus, kad jose nėra šaligatvių ir pėstiesiems tenka eiti gatvėmis, seniūnas teigė, kad jos buvo pabarstytos. Pažadėjo nuvažiuoti ir pats įvertinti situaciją ir, jeigu tikrai reikia, vėl barstyti. „Tačiau, kad bus efektas, kokio gyventojai tikisi, negaliu pažadėti. Vanduo, tekėdamas upeliais, nuneša mišinį į šoną, – kalbėjo seniūnas. – Norisi, kad visuomenė suprastų, jog tikrai nesėdime be darbo ir netaupome žmonių saugumo sąskaita, tačiau praeina laiko, kol ledas išgraužiamas.“

Šaligatvių priežiūra Ukmergėje rūpinasi sutartį šiems darbams atlikti laimėjusi bendrovė „Ukmergės paslauga“. Jos direktorius Vytautas Masiukas atkreipė dėmesį, kad paprastam miestelėnui, pėsčiajam tikriausiai nerūpi, kiek žmonių atlieka darbą – 4 ar 14 – svarbu, kad darbas būtų padarytas. Pasak jo, dirbančiųjų yra tiek, kiek reikia.

„Prireikus, mobilizuojame pajėgas, pasitelkiame darbuotojų iš statybos padalinio. Valyti šaligatvių važiuoja mechanizuotos komandos, kurios ir barsto, ir atkasinėja sniegą nuo perėjų. Vienu automobiliu važiuoja keturi žmonės, išsiunčiami trys tokie ekipažai“, – sakė direktorius.

Jo teigimu, šiuo metu naudojamas vienas barstytuvas, tačiau įmonė turi dar du. Mišinys išberiamas nedidelėmis, beveik nepastebimomis krūvelėmis šachmatų principu. Barstyti plačiau nėra poreikio, o medžiagas reikia taupyti. „Kada gyventojai Ukmergėje eina visu šaligatvio pločiu? Žmonių srautai yra sumažėję. Stebėdamas šaligatvį nuo savivaldybės iki Ukmergės technologijų ir verslo mokyklos, dienos metu suskaičiavau juo einančius penkis žmones. Ar jiems reikia viso šaligatvio pločio? Pagal reikalavimus mes turime nuvalyti sniegą nuo pusės šaligatvio, kad būtų įmanoma paeiti, bet mes dirbame perteklinai – nuvalome visą šaligatvį. Tačiau jeigu ir barstytume visą plotį, tai sulauktume priekaištų, kad netaupome medžiagų.“

Direktoriaus teigimu, mechanizuotos komandos darbą pradeda nuo 2 ar 3 val. ryto – priklauso nuo poreikio. „Kadangi mes vieni prižiūrime miestą, pradedame naktį, kad ryte jau būtų nuvalyta. Išleidžiame septynis sniego peilius.“

Direktoriaus manymu, keturios gatvių valytojos galėtų skųstis, kad jų darbas sunkus, nebent „iš gero gyvenimo“. „Joms paskirstyti rajonai po kelias gatves. Darbo laikas nuo 6 iki 14 val. Gal ir atsibosta eiti ir eiti tais pačiais maršrutais. Kai sninga, darbo daugiau. Kitomis dienomis – mažiau. Ką jos veikia, kai nėra sniego? Vasarą renka šiukšles. Tačiau pirmiausia į kiekvieną darbuotoją žiūrime kaip į žmogų. Todėl yra nupirkta kokybiška apranga, priemonės, kad dirbti būtų patogiau.“ V. Masiukas pasvarstė, kad galbūt ateityje bus greitųjų gatvių „smogikų“ komandos, kurios tvarkysis greitai, bet kol kas tokių nėra.

Atkreipė dėmesį, kad jų įmonė tvarko tik šaligatvius ir pėsčiųjų takus, bet ne gatves. Tujų ir Topolių gatvės neįeina į jų tvarkymo teritorijas.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *