Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kreipėsi į Nacionalinę švietimo agentūrą, prašydama surengti papildomas konsultacijas dėl ugdymo programų projektų, kurie švietimo bendruomenėje sukėlė daugiausia diskusijų.
Bus toliau tariamasi dėl lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos, matematikos, gamtamokslinio ugdymo pradinio ir pagrindinio ugdymo programų.
Nacionalinės švietimo agentūros sukviestų mokslininkų ir mokytojų praktikų komandos atnaujina visų dalykų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas: iš viso jų yra daugiau kaip 60.
Didžiulės apimties darbas vyksta ne vienus metus, įsitraukė daugiau kaip šimtas švietimo žmonių.
Programų projektai detaliai aptarti su švietimo bendruomene gausiuose susitikimuose, jie daug kartų tobulinti pagal pateiktus pasiūlymus.
Planuojama, kad nuo ateinančių mokslo metų atnaujintos dalykų programos bus išbandomos keliose dešimtyse mokyklų, o nuo 2023 m. būtų pradėtos įgyvendinti visose mokyklose.
Vyksta mokyklų vadovų pasirengimas dirbti pagal atnaujintas programas. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su Britų taryba įgyvendina mokyklų vadovų lyderystės stiprinimo projektą, kad jie galėtų padėti mokytojams diegti naują ugdymo turinį, telkti bendruomenę, stebėti ugdymo kokybę. Ateinančiais mokslo metais numatyta pradėti ir mokymus mokytojams.
Atnaujintose ugdymo programose stiprinamas mokinių savybių ir vertybių ugdymas, siekiama sukurti sąlygas kiekvienam mokiniui įgyti aukštesnius pasiekimus, taip pat ugdyti kompetencijas, būtinas sėkmingai gyventi šiuolaikiniame pasaulyje, suteikti tvarius žinių pagrindus, sieti temas su gyvenimo aktualijomis. Prie šešių numatomų ugdyti kompetencijų – komunikavimo, kultūrinės, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo bei socialinės ir emocinės – atsižvelgus į ekspertų ir švietimo bendruomenės siūlymus, įtraukta ir skaitmeninė kompetencija, kuri remsis Europos Komisijos skaitmeninės kompetencijos aprašu.
Mokymosi turinys atnaujinamas atsižvelgiant į Lietuvos mokinių tarptautinių pasiekimų tyrimų rezultatus, mokinių amžiaus tarpsnių ypatumus, naujausius mokslo pasiekimus, tarptautinių ekspertų rekomendacijas, pasaulines bendrųjų programų rengimo tendencijas. Iki 30 proc. mokymosi turinio mokytojai galės parinkti priklausomai nuo konteksto ir mokinių poreikių.
Dabar mokyklos dirba pagal 2008 m. parengtas ugdymo programas. Paprastai šalys jas atnaujina kas 10 metų. Ugdymo programos apibrėžia ugdymo tikslus, temas, siektinus ugdymo rezultatus.
UŽ inf.