Praėjusią savaitę gyventojai skambučiais ir socialiniuose tinkluose dalijosi nuoskaudomis apie neišbrendamus sniegynuose paskendusius kelius ir gatves.
Veprių gyventojas piktinosi kelių 4 804 bei 4 809 nuvalymo kokybe. Teigė, kad po valymo liko 10–15 cm sniego, nuvalyta netolygiai, „padaryti tramplinai“. Todėl važiuojant šiais keliais laužomi automobiliai.
Pašilės gyventoja teiravosi, ar šiame rajone keliai, apskritai, valomi, nes ketvirtadienį jie buvo neišvažiuojami. „Nekalbu apie šaligatvius, o apie gatves, kuriomis naudojasi šimtai pašiliškių“, – sakė moteris. Konkrečiai gatvė, kurioje ji pati gyvena, – Aukštaičių – buvo visai neišbrendama.
Kita ukmergiškė pasidalijo mintimis apie tai, kokius iššūkius tenka patirti, norint nuo Užupio Vilniaus gatve ateiti iki miesto centro. Jos pastebėjimu, pirmiausia traktoriumi nuvalomas šaligatvis. O po kiek laiko pravažiuoja gatvės valytuvai ir užverčia nuvalytą šaligatvį. Ketvirtadienį visa Vilniaus gatvė pėstiesiems tapo neišbrendama. Ukmergiškė akcentavo, kad tai – ne vien šios ekstremalios situacijos problema. Ji kartojasi nuolat.
„Jei šalutinių gatvių gyventojai turi galimybę keliauti gatve esančiomis automobilių vėžėmis, tai pagrindine gatve keliaujantiesiems nėra jokių šansų įveikti suverstus sniego luitus“, – sakė skambinusioji. Jai labai skaudu, kad visas dėmesys skiriamas vairuotojams – pagrindines gatves nuvalo, o kaip keliauti pėstiesiems? Jos manymu, skirtingos tarnybos turėtų bendradarbiauti, kad žinotų, kada pravažiavo gatvės valytojai ir jau galima valyti šaligatvius.
Dar vienas ukmergiškis domėjosi, ar įmanoma valymo įtaisus sureguliuoti taip, kad jie nedrėbtų sniego ant šaligatvių. Jis prisiminė, kad valant gatves sena technika, sniegas būdavo surenkamas iš karto ir išgabenamas. Kodėl atsisakyta šio valymo būdo?
Sniego valymo klausimas buvo iškeltas ir praėjusią savaitę vykusiame Ukmergės rajono savivaldybės tarybos posėdyje. Savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas dėl Vilniaus gatvės atsakė, kad situacija yra žinoma – miesto seniūnei nurodyta, organizuojant darbus, tartis, kad skirtingos tarnybos bendrautų.
Ukmergės miesto seniūnė Zita Pečiulienė kalbėjo, kad praėjusią savaitę valyti sniegą buvo labai sudėtinga. „Reikia suprasti, kad ir ši situacija neeilinė. Kada taip buvo, kad per parą iškristų 30 cm sniego ir snigtų kelias paras be perstojo. Pripažįstu, kad padėtis gatvėse ir šaligatviuose tikrai buvo bloga, bet dabar jau tvarkomės. Gatvės Pašilėje galėjo likti nenuvalytos ir ketvirtadienį – buvo daroma viskas, kad jos taptų pravažiuojamomis mieste. Jei toks sniego kiekis būtų iškritęs per dvi savaites, o ne per dvi paras, problemų nebūtų“, – tikino ji.
Jos teigimu, nustojus snigti, padėtis gerėja. Dalis sniego, susimaišiusio su druska, beriama ant gatvių, pratirpo. Šiek tiek sniego yra šalinama, pavyzdžiui, nuo privažiavimų prie stotelių. Pasak seniūnės, įmonės šį sniegą išveža į savo teritorijas.
Sunku suderinti
Seniūnės teigimu, tarnybų darbą suderinti ne taip lengva, nes dirba trys skirtingos įmonės. Paslaugas pagal sutartį su Ukmergės rajono savivaldybės administracija teikia UAB „Ukmergės versmė“, valanti gatves, ir UAB „Ukmergės paslauga“, prižiūrinti šaligatvius. O Vilniaus, Gedimino ir Antakalnio gatves valanti AB „Kelių priežiūra“ Ukmergės kelių tarnyba tai daro pagal savo įmonės nustatytą tvarką. Seniūnė žadėjo kalbėti su tarnybų vadovais, kad įmonės derintų savo darbų grafikus.
AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyriaus vadovė Giedrė Čekavičienė informavo, kad jie darbą pradeda 4 val. ryto ir teigė: „Mes pirmieji išvažiuojame į kelius, t. y. anksčiau nei gatves prižiūrinčios įmonės.“ (Praėjusią savaitę rašėme, jog šaligatvius valančios UAB „Ukmergės paslauga“ vadovas sakė, kad jų įmonė darbą pradeda 2 val. nakties).
AB „Kelių priežiūra“ atstovės duomenimis, technikos, kuri surinktų sniegą, įmonė neturi, nes nebuvo poreikio iki šiol. Esą tokios sniegingos žiemos kaip ši yra retenybė. Pažadėjo ateityje daugiau atsižvelgti į pėsčiųjų poreikius. „Mes pirmiausia orientuojamės į kelius. Suprantame, kad pėstiesiems kyla nepatogumų eiti šaligatviais, tad ateityje atkreipsime dėmesį į šias pastabas ir stengsimės sulėtinti greitį, kad šaligatviai sniegu būtų užversti minimaliai.“
Atsakydama apie 4 804 bei 4 809 kelių valymą, informavo, kad jie yra V (žemiausio) priežiūros lygio, juose privalu užtikrinti minimalų eismo kokybės lygį ir tinkamumą naudoti. Šie keliai yra valomi tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai – esant lijundrai ar susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelių dangos. V priežiūros lygio keliai yra itin mažo intensyvumo. Juose darbai atliekami tik tada, kai pabarstomi ir nuvalomi aukštesnio priežiūros lygio keliai.
„Suprantamas gyventojų lūkestis, kad visi keliai būtų vienodai prižiūrėti, tačiau Lietuvoje jų yra 21 tūkst. km. Tam, kad būtų užtik-rintas kelių pravažiuojamumas, jie ir yra suskirstyti į skirtingus priežiūros lygius, taikomi skirtingi reikalavimai“, – rašoma atsakyme.