Nors vairuotojai keiksnoja Ukmergės gatvėse esančius greitį ribojančius kalnelius, gyventojai kalnelių norėtų dar daugiau.
Šie ir kiti su eismo saugumu susiję klausimai nagrinėti šią savaitę vykusiame Ukmergės rajono savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdyje.
Įrengti jų gatvėje greitį ribojančius kalnelius prašė Ąžuolų gatvės gyventojai.
Šia šalia miško esančia gatve daug vaikų eina į mokyklą, tačiau gatvė nesaugi – net be šaligatvių. Į posėdį atėjusios gyventojų atstovės manymu, kalneliai sudrausmintų „lakstančius“ automobilių vairuotojus ir gatvę padarytų bent kiek saugesne.
Tačiau komisijos, kuriai vadovauja savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas, nariai svarstė, kad dėl kalnelių triukšmo tik padaugėtų.
Įrengus metalinius kalnelius, sunkiasvorė technika sukelia didžiulį bildesį. Tikinta, kad kitų gatvių gyventojai, prašę kalnelių, neretai vėliau prašo juos pašalinti.
Svarstyta visai uždrausti eismą šia gatve sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Tačiau to padaryti teisiškai negalima. Taip pat komisijoje išsakyta nuomonė – iš esmės spręsti Ąžuolų gatvės likimą – padaryti ją civilizuota, nutiesti šaligatvius.
Po diskusijų vis dėl to nutarta atsižvelgti į gyventojų norą ir avaringiausioje Ąžuolų gatvės zonoje – ties posūkiu – įrengti asfalto dangos kalnelius.
Prašė riboti eismą
Kolektyviniame Gėlių gatvės gyventojų prašyme taip pat intensyvaus eismo tema prašyta keisti eismo tvarką Gėlių ir Rūtų gatvėse.
Gyventojų atstovas pasakojo, kad nedidele jų gatvele intensyviai naudojasi įmonės „Ukmergės vandenys“ transportas. Esą galinga jų technika „laksto“ keldama didžiausią triukšmą. Siūlė, kad minėta įmonė naudotųsi kita, lygiagrečiai einančia Rūtų gatve.
Tačiau komisijos nariai sakė, aiškinęsi situaciją – minėtos gatvės įkalnė sunkiasvorei „Ukmergės vandenų“ technikai yra pernelyg stati. Ypač pašalus ar pasnigus, tad negalima įmonei uždrausti naudotis patogesniu keliu.
Vis dėlto, komisijos pirmininko D. Varno siūlymu, nutarta dar kartą pakalbėti su „Ukmergės vandenų“ direktoriumi, kad šis pasvarstytų, kaip spręsti problemą.
Bus bandoma aiškintis ir dėl išmontuoto gatvės apšvietimo.
Riboti eismą – įrengti kelio ženklą „Ribotas greitis“ – prašo ir Dzūkų gatvės gyventojai. Svarstyta, kad dabar minėta gatve eismas intensyvesnis. Į gyventojų prašymą pažadėta atsižvelgti.
Vieno Vasario 16-osios gatvės namo gyventoja komisijos prašė sudaryti galimybę automobiliams sustoti prie jos gyvenamojo namo. Po gatvės rekonstrukcijos pastatyti kelio ženklai draudžia automobiliams ne tik stovėti, bet ir sustoti. Moteris prašė, kad ties jų namu, į kurio kiemą nėra įvažiavimo, būtų pastatytas ženklas „Stovėti draudžiama“.
Komisija tam pritarė.
Įrengs pėsčiųjų perėją
Komisijoje sulaukta prašymo įrengti pėsčiųjų perėją Deltuvos ir A. Smetonos gatvių sankryžoje. Čia per gatvę eina daug mokinių, o artimiausia perėja – toli.
Komisijos nariai sutarė, kad sankryža reikalinga, tačiau jos negalima įrengti bet kaip – reikia parengti projektą, kuriame bus numatomi visi perėjoms įrengti būtini techniniai reikalavimai.
Sferinis veidrodis
Sferinį kelio veidrodį prašyta įrengti J. Basanavičiaus ir Vaižganto gatvių sankryžoje. Tai – kolektyvinis gyventojų prašymas. Komisija siūlymui pritarė. Toks veidrodis yra įrengtas Klaipėdos gatvėje.
Sferinį kelio veidrodį įrengti prašė ir vieno Tvenkinių gatvės namo gyventojas. Kadangi tai – ne kolektyvinis prašymas, komisija nutarė, kad žmogus gali tai daryti, tačiau – savo lėšomis.
Uždrausti eismą prašyta palei Kadrėnų tvenkinį nuo naujai įrengtos poilsio zonos. Į prašymą bus atsižvelgta.
Įrengs žiedą
Neseniai atliktas Ukmergės miesto Žiedo ir Ramygalos gatvių sankryžos poveikio kelių saugumui vertinimas. Vertintojai pasiūlė kelis sprendimus – įrengti laikiną žiedą, nuolatinį žiedą, pakeisti pirmumo važiuoti teisę, palikti esamą situaciją. Nutarta, kad minėtoje vietoje bus įrengtas laikinas, o ateityje – stacionarus žiedas.