Jei „auksarankis“ savo broko nepripažįsta

Autorius Ukmergės žinios
Jei „auksarankis“ savo broko nepripažįsta / Ne visada remonto darbai yra kokybiški.

Laiške redakcijai mūsų skaitytoja pasidalijo skaudžia patirtimi dėl remonto darbams pasamdyto meistro, kuris nepripažįsta savo darbo broko, jo netaiso ir negrąžina dalies pinigų.

Moteris nurodo ir žmogaus pavardę, amžių, gyvenamąją vietą. Sako, kad jis dirba visoje Lietuvoje.

Žmona jį atveža 10 valandą ryte, pasiima vakare.

„Šeštadieniais nedirba net jei ir nebaigia darbų, nes žmona kontroliuoja vyro veiklą ir dienotvarkę. Moka viską: yra ir santechnikas, elektrikas, klijuoja plyteles, kloja visas dangas. Žodžiu – „auksarankis“.

Paliko mus savaitei be klozeto, tapetus užklijavo su pūslėmis, sakė, kad po 3 dienų išnyks. Vaizdo įraše matyti, kaip „išnyko“, klozetą pakabino per aukštai, santechnikos vamzdžiai leidžia, maišytuvas įstatytas kreivai.

Sakė, kad viską padarys pats ir nieko kito nesamdyti, nes turi sukaupęs nemažą darbo patirtį. Nekalbu apie patirtas išlaidas už medžiagas ir broko perdarymą, už sveikatą ir moralinę žalą. Kalti, kad tikėjome ir pasitikėjome“, – laiške redakcijai pasakoja moteris, pateikdama ir remonto nuotraukų.

Meistro pavardės mes neviešinsime, užtat pateiksime informaciją, kaip reikėtų elgtis ir apie ką būtina pagalvoti prieš į savo namus pasikviečiant abejotinomis rekomendacijomis besigiriantį meistrą.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Natalija Jarmulkovič sako, kad sudarius rangos sutartį rangovo atžvilgiu keliama pagrindinė pareiga – atlikti pagal užsakovo pateiktą bei šalių suderintą užsakymą tam tikrą darbą (Civilinio kodekso 6.644 ir 6.672 str.).

Jei suteiktos netinkamos kokybės remonto paslaugos, reikėtų vadovautis Civilinio kodekso 6.678 str. 1 dalies nuostatomis.

Jose numatyta, kad, darbų priėmimo metu arba jo naudojimo metu nustačius trūkumų, užsakovas turi per šio kodekso 6.666 str. nustatytus terminus pareikšti vieną iš reikalavimų (neatlygintinai ir per protingą terminą pašalinti trūkumų, atitinkamai sumažinti darbų kainą, atlyginti trūkumų šalinimo išlaidas, jeigu užsakovo teisė pašalinti trūkumus buvo numatyta rangos sutartyje) arba pareikalauti pakartotinai ir neatlygintinai atlikti darbus ar atlyginti trūkumų šalinimo išlaidas.

Jeigu rangovas trūkumų nepašalina arba trūkumai yra esminiai ir nepašalinami, užsakovas turi teisę reikalauti atlyginti nuostolius.

Kiekviena ginčo situacija yra vertinama individualiai, remiantis šalių pateiktais objektyviais įrodymais.

Vartotojas, manantis, kad paslaugos teikėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą.

Paslaugos teikėjas privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi pateikti rašytinį atsakymą.

Jeigu paslaugos teikėjas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą arba nepateikia atsakymo per nustatytą terminą, siūloma kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Siekiant išvengti ginčų, sudarant rangos sutartį patariama:

l detaliai aptarti rangos objektą;

l nustatyti tarpusavio teises ir pareigas;

l nustatyti atsakomybę už įsipareigojimų neįvykdymą – delspinigius, baudas;

l nustatyti mokėjimų už darbus terminus, aptarti sąlygas dėl mokėjimų sustabdymų, jei darbai neįvykdyti ar netinkamai įvykdyti;

l detalizuoti darbų perdavimo reikalavimus, ypač terminus;

l įtvirtinti garantinius terminus;

l aptarti įspėjimo dėl sutarties nutraukimo terminus bei jo būdus.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *