Ukmergiškiai teiraujasi, kada Ukmergėje jau bus uždaromas banko „Luminor“ padalinys. „Kokiais atvejais ir kur klientams reikės kreiptis į banko specialistus?“ – klausė skaitytojai.
Banko „Luminor“ komunikacijos vadovės Giedrės Bielskytės teigimu, bent jau kol kas šis bankas neuždaromas. „Šiais metais Ukmergėje neplanuojame jokių pokyčių, nėra nieko numatyta, – sakė ji. – Šiuo metu planuojame, kaip keisis skyrius kitais metais, tačiau uždaryti skyriaus Ukmergėje neketinama. Apie bet kokias naujienas klientus informuosime.“
G.Bielskytės manymu, klausimų žmonėms galbūt kilo, kai buvo parduotos patalpos, kuriose įsikūręs banko padalinys.
Dvejonių galėjo sukelti ir tai, kad nuo rugsėjo 10 d. „Luminor“ klientai nebeturi galimybės prisijungti prie „Luminor“/DNB interneto ar mobilaus banko, pasirašyti mokėjimo nurodymų su kodų kortelėmis. Prisijungti prie banko internete bei tvirtinti mokėjimus galima tik naudojantis specialia programėle, mobiliuoju parašu, elektroniniu parašu arba kodų generatoriumi. Su kodų kortelėmis nebegalima atlikti jokių banko operacijų.
Kai kuriuose miestuose šio banko skyrių iš tiesų nebeliko. Klientų aptarnavimo padalinių tinklo pertvarka vykdoma, atsižvelgiant į plečiamas skaitmenines paslaugas. Daugiau dėmesio skiriama klientų konsultacijoms, sujungiami kai kurie klientų aptarnavimo centrai. Pokyčiai įgyvendinami per 2019 ir 2020 metus.
Minėtų kortelių nebelieka ir kituose šalies bankuose. Šiemet slaptažodžių kortelių pirmasis atsisakė „Swedbank“ – nuo rugsėjo 1 dienos. Medicinos banko kodų kortelės taip pat nebegalioja nuo rugsėjo 10 dienos. SEB banko kodų kortelės nustojo galioti rugsėjo 13 dieną. „Citadele“ nuo spalio sumažins mokėjimo limitą, kurį galima patvirtinti kodų kortele.
Kodų kortelių, kaip mažiau patikimų autentifikavimo priemonių, laipsniškai atsisakoma visoje Europos Sąjungoje. Tai susiję su ES Mokėjimų paslaugų direktyvoje nustatytais aukštesniais saugumo reikalavimais, įsigaliojančiais rugsėjo 14 d. Šia direktyva siekiama saugesnio tapatybės identifikavimo. Teigiama, jog norima apsaugoti klientus ir finansines institucijas nuo apsimetėlių, kurie, išvilioję ar kitaip gavę klientų kodų kortelių duomenis, pridaro finansinės žalos klientams ir bankams.
Optimizuojant paslaugas, šalyje uždaromi ne vieno banko bei kitų finansinių paslaugų teikėjų skyriai, klientų aptarnavimo vietos. Nuo 2011-ųjų visoje Lietuvoje užsidarė apie puspenkto šimto padalinių.