Minint Baltijos kelio 30-metį, surengtas senovinės technikos žygis, skirtas pakartoti Baltijos kelią Vilnius–Ryga–Talinas. Tarp daugiau nei 200 istorinių automobilių, motociklų, autobusų ir sunkvežimių iš trijų Baltijos valstybių bei kitų kaimyninių šalių čia buvo ir vienintelis eksponatas iš Ukmergės.
Baltutėliu švytinčiu gražuoliu į šią kelionę išsiruošė ukmergiškiai Ingrida ir Donatas Žukauskai su dukromis Gabriele ir Karolina. Pora yra senovinės technikos klubo „Klasika“ nariai. Būtent jis kartu su Latvijos ir Estijos tokiais klubais ir organizavo šį žygį.
Senovinės technikos entuziastai nusprendė pakartoti Baltijos kelio maršrutą.
Tikslas – ne tik prisiminti istorinius įvykius ir švęsti laisvę, bet ir supažindinti visuomenę su transporto priemonėmis, kurios buvo eksploatuojamos Molotovo-Ribentropo pakto sudarymo ir Baltijos kelio metu.
Norintiesiems keliauti buvo keliami tam tikri reikalavimai. Pavyzdžiui, transporto priemonė turi būti originali, tinkama eksploatuoti ir pagaminta prieš 30 metų ar anksčiau, t. y. iki 1990-ųjų.
Ukmergiškių šeima keliavo automobiliu „Nissan Spartan“. Jį paveldėjo, neseniai iškeliavus Ingridos tėčiui Leonui Lukoševičiui. Moteris sako, kad jos vyras Donatas – tikras senovinės technikos aistruolis. Jis turi ir to meto automobilius „Volga“, ZAZ, „Buick“, „žiguliuką“.
Kartu su kitais bendraminčiais jie išvyko šeštadienį iš Vilniaus. Pirmadienį važiavo pro Latviją, antradienį buvo Estijoje. I. Žukauskienė pasakojo, kad per dieną nuvažiuodavo 200–300 kilometrų. Be Vilniaus, buvo sustoję Panevėžyje ir Pasvalyje.
Pagrindinis sustojimas Latvijoje – sostinėje Rygoje. Čia pasitikus šimtus neįprastų automobilių, mieste netgi buvo sustabdytas eismas.
„Po maždaug valandos važiavimo būdavo stojama mažesniuose miesteliuose. Kai kurie buvo užsisakę nakvynę, kiti ilsėjosi palapinėse, – pasakojo ukmergiškė. – Visur – šilti sutikimai, patriotinė dvasia. Ypač – Estijoje, visuose jos kaimeliuose. Čia žygio dalyvių žmonės laukė kas su mašinom, kas suoliuką pasistatę, o kas – ant šiaudų gūžtos.“
Ir taip, anot jos, – kas puskilometrį, atvykusiųjų pasitikti buvo pilnos pakelės, pamiškės.
Šeima džiaugiasi, kad pagrindinis jų kelionės „bičiulis“ važiavo be problemų. Mat tarp dalyvių buvo ir besibaiminančių, ar dėl senuko automobilio pavyks pasiekti kelionės, kurios pabaiga – antradienį Taline, tikslą. Kaip tik tądien buvo švenčiama Estijos nepriklausomybės diena.
Tai – ne pirmas toks istorinių transporto priemonių renginys, suvienijęs visų trijų Baltijos šalių senovinės technikos gerbėjus. Jų vyko 1980 m. Taline olimpinių žaidynių metu, taip pat 1986 m. Rygoje, minint pirmojo automobilio šimtmečio jubiliejų.