Ligoninėje besigydantys asmenys ne visada būna patenkinti čia teikiamomis paslaugomis. Skundai susiję su įvairiais nesusipratimais, tvarkomis, pasitaiko ir konfliktinių situacijų, nuoskaudų. Įstaigos vadovybė tvirtina, kad reaguojama į visus pacientų atsiliepimus, tačiau, sako, ir šie ne visada būna teisūs.
Į redakciją paskambinusi ukmergiškė Laimutė pasakojo turėjusi gultis į Ukmergės ligoninę dėl kelio menisko operacijos. Moteris neslėpė – ją šokiravo tai, kaip ligonius aptarnauja kai kuris medicinos personalas.
Pirmiausia, atvykus į ligoninę ir ruošiantis gultis į Ortopedijos-traumatologijos skyriaus palatą, ją, teigė skaitytoja, nustebino pateiktų dokumentų pasirašymo tvarka.
„Reikėjo daug kur pasirašyti – gal dvidešimt parašų padėti. Norėjau įsigilinti, pasiskaityti, už ką pasirašau, tačiau darbuotojos man nedavė tokios galimybės – liepė greitai pasirašyti ir atiduoti. O aš juk turiu žinoti, už ką pasirašau. Manau, kad tai – pažeidimas medicinos srityje“, – įsitikinusi pacientė.
Atsigulus į palatą, pasakojo ji, prieš operaciją atėjo sesutė daryti lašelinę: „Aš jos paklausiau, kiek laiko lašės, o ji pakeltu tonu atrėžė – kiek reiks, tiek lašės… Tapau liudininke, jog buvau ne viena, su kuria buvo taip grubiai bendraujama. Kai esi tokioje situacijoje – prieš operaciją, ir taip labai stresuoji. O čia dar – toks nemandagus, nekultūringas elgesys. Kaip gali įstaigos vadovai leisti tokioms darbuotojoms apskritai prie ligonių prieiti?“
Moteris dėkinga ją operavusiam gydytojui Arūnui Civilkai ir operacinės darbuotojoms. Tačiau, guodėsi, reanimacijoje – vėl kiti „linksmumai“: „Kol po operacijos joje kelias valandas gulėjau, niekas nepriėjo ir nepasiteiravo, kaip jaučiuosi. Kai jau išjungė aparatūrą, paklausiau, koks mano spaudimas. Darbuotoja sako – nieko nežinau. Kodėl, kol dar viską rodė aparatūra, negalėjo pasakyti?“
Gelbėtų „vokelis“?
Perkėlus vėl į palatą, kitą dieną atėjusi seselė, moters teigimu, privertė labai nejaukiai pasijusti: „Baisiausiai nustebo, kodėl aš dar čia. O ką aš žinau, kada mane išleis? Kadangi pati nepajėgiau, paprašiau pakeisti sauskelnes, tačiau nepakeitė. „Taigi vis tiek jau namo važiuoji“, – pasakė.“
Ponia Laimutė liejo nuoskaudą ir dėl kitų dalykų: „Keista ne tik dėl sauskelnių, bet ir kitų priemonių, kurių čia nedavė. Juk ne pats turi pirkti – ligoninė turi aprūpinti. Mano visos pajamos – 75 eurai. Tos darbuotojos tikrai penkis kartus didesnes algas gauna, bet čia būdama įsitikinau: nedavei vokelio, kaip daro kiti, – negausi kokybiškos paslaugos.“
Skundai tiriami
„Į kiekvieną atvejį – išsakytas pretenzijas bei skundus – reaguojame, aiškinamės priežastis“, – teigia šią istoriją išgirdęs VšĮ Ukmergės ligoninės vyriausiasis gydytojas Rimvydas Civilka.
Patikino, kad, esant neanoniminiams pacientų skundams, kas kartą atliekamas neplaninis detalus vidaus medicininis auditas, kurio metu surenkama informacija apie konkretų atvejį ir atliekamas tyrimas.
Daugiau parašų
„Įsigaliojus Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentui dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, buvome įpareigoti keisti Pacientų sutikimo formas. Seniau pakako vieno paciento parašo, tačiau patvirtinta nauja forma: atsirado pareiga tiek pacientui, tiek gydytojui bei slaugytojui pasirašyti po kiekvienu teiginiu, – aiškino R. Civilka. – Suprantama, kad ši nauja prievolė užima nemažai laiko tiek pacientui, norint susipažinti su dokumentais, tiek medicinos darbuotojui, tačiau to reikalauja teisės aktai.“
Priminė apie elgesį
Įstaigos vadovo teigimu, skundų, kad ligoninės darbuotojai nemaloniai bendrautų su pacientais, administracija gauna retai: „Į kiekvieną atvejį administracija reaguoja, aiškinasi priežastis. Tačiau visada labai svarbu gauti tikslią, konkrečią informaciją apie konkretų darbuotoją – tik tada galime objektyviai išnagrinėti kiekvieną nusiskundimą.“
Anot R. Civilkos, gavus su mūsų skaitytojos patirtimi susijusią informaciją, Ortopedijos-traumatologijos skyriuje buvo sušauktas bendras medicinos personalo susirinkimas.
„Aptartos iškilusios problemos, priminta darbuotojams, kad tiek tarpusavyje, tiek bendraujant su pacientais jie privalo būti mandagūs, elgtis korektiškai, laikytis VšĮ Ukmergės ligoninėje patvirtinto Elgesio kodekso, – teigė vyriausiasis gydytojas. – Visada prašome suprasti ir mūsų darbuotojus, nes ne visuomet medicinos personalas turi galimybę skirti pacientui tiek laiko, kiek pastarasis tikisi.“
Galėjo pasikviesti
Sako su apie Anesteziologijos-reanimacijos skyriaus personalo darbą išsakyta nuomone, kad prie pacientės nepriėjo nė vienas darbuotojas, nenorintis sutikti.
„Medicinos personalo postas yra bendroje patalpoje, kur guli po operacijų atvežti pacientai, jie yra stebimi nuolatos. Kadangi pacientei buvo atlikta kelio menisko operacija, vadinasi, jai buvo taikyta spinalinė nejautra ir šiame skyriuje ji buvo laikoma iki tol, kol atsistatė kojų jutimai. Šių dalykų darbuotojai tikrai klausinėja ir ne vieną kartą, nes tik atsistačius kojų motorikai pacientai perkeliami į stacionaro skyrių, – teigia medikas. – Pacientė bet kada galėjo pasikviesti personalo darbuotoją ir pasiteirauti apie savo spaudimą. Anesteziologijos-reanimacijos skyriuje guli ne tik pacientai po planinių operacijų, bet ir ligoniai su kitomis kritinėmis būklėmis, kuriems kartais prireikia didesnio personalo dėmesio.“
Anot R. Civilkos, papildomų priemonių, būtinų pacientams, traumatologijos skyriuje pirkti nereikia. Sauskelnės pacientams uždedamos tik vieną kartą – prieš operaciją, užtikrinant higienos reikalavimus. „Po operacijų, kai pacientai iš Anesteziologijos-reanimacijos skyriaus perkeliami atgal į skyrių, sauskelnės dažniausiai nebereikalingos, išskyrus neįgaliuosius“, – sakė jis.