Ukmergiškė pasidalijo vienoje iš mūsų miesto kavinių patirtais, anot jos, labai nemaloniais įspūdžiais.
Pasakojo su vyru ar bičiuliais neretai mėgstanti apsilankyti viešojo maitinimo įstaigose. Tik, šypsosi pati moteris, neretai tenka ir „nuotykių“ tenai patirti. Maiste tai plaukų randanti, sykį valgydama čebureką vos nenurijo plėvelės – spėja, kad ji buvo likusi nuo fermentinio sūrio įdare.
„Net mažų baltų kirmėlyčių šviežių salotų lapuose vienąkart radom… Su kolege dabar šmaikštaujam – va, kur tikros ekologiškos salotos, tačiau tuo metu linksma nebuvo. Atvirkščiai – kolegės dukrytei pasidarė labai baisu“, – tikrą istoriją pasakojo mūsų skaitytoja.
O apie paskutinį nutikimą nusprendė papasakoti viešai, nes, sako ji, jau visai nebejuokinga.
Vieno sekmadienio popietę, apie 15.30 val., su iš užsienio trumpam paviešėti grįžusia drauge užsuko išgerti kavos, jaukiai praleisti laiką, užsisakė po patiekalą. Mūsų skaitytoja – vištienos filė apkepėlę su ryžiais ir daržovėmis. Ir, pasakojo ji, nuotaika tapo visiškai sugadinta, „užkandus“… gabalėlio vielos.
„Nusmelkė labai negeras jausmas, nes dilgtelėjo per dantis. O jeigu ta viela būtų įstrigus gomury ar būčiau nurijus?“ – svarsto pašnekovė.
Ukmergės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko, valstybinio veterinarijos inspektoriaus Ričardo Gleiznio teigimu, apie tokius atvejus žmogus turėtų nedelsdamas pranešti tarnybai. „Pranešimą galima pateikti bet kurią dieną – ir savaitgaliais, bet kokiu paros metu telefonu 8 800 40403. Ir – iš karto, nes jei tik po dienos ar kelių, įstaigos patikrinimas gali būti neefektyvus“, – sako jis.
Kavinė, pasakojo R. Gleiznys, Ukmergės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pareigūnų buvo patikrinta pagal po kelių dienų gautą vartotojos skundą. Viršininkas informavo, kad „skundas nepasitvirtino, patikrinimo metu esminių pažeidimų nenustatyta, poveikio priemonės nebus taikomos“. Manoma, „kad gabalėlis vielos į patiekalą galėjo patekti su žaliavomis, kurios gaunamos fasuotos iš gamybos įmonių (prieskoniais, ryžiais, šaldytomis daržovėmis)“.
Patikrinime dalyvavęs įgaliotas asmuo pateikė informaciją, kad subjekte yra įvykusi darbuotojų kaita, kas galėjo lemti skundo atsiradimą. Tiesa, pašnekovas neslepia, kad tai – ne pirmas signalas „apie neatitikimus“ būtent šioje kavinėje. „Skundų dėl jos būta ir anksčiau, tik iki šiol nebuvo patikrinimų“, – sakė jis.
Pataria panašiais atvejais klientui iškart kreiptis į padavėją ar pranešti administracijai: „Dabar nesikreipė, už valgytus viešojo maitinimo patiekalus sumokėjo, priekaištų neturėjo.“
Anot R. Gleiznio, vartotojas turi teisę įsigyti tinkamos kokybės, saugius maisto produktus ar viešojo maitinimo patiekalus. Taip pat – gauti teisingą ir visapusišką informaciją apie juos ir savo teisių įgyvendinimo ar gynimo tvarką. Turi teisę ir į pažeistų teisių gynimą, nuostolių atlyginimą.
Nusipirkus netinkamos kokybės, nesaugų produktą, viešojo maitinimo patiekalą, žmogus turėtų reikalauti, kad jis būtų pakeistas į tokį pat tinkamos kokybės. Reikėtų grąžinti patiekalą pardavėjui ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus. Šiomis teisėmis vartotojas gali pasinaudoti, jei turi prekės pirkimo čekį, ir tol, kol nesibaigė prekės tinkamumo vartoti terminas.
Jei pardavėjui, paslaugų teikėjui ir vartotojui nepavyksta susitarti, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą visą parą veikiančiu nemokamu telefono numeriu 8 800 40403. Arba galima užpildyti elektroninę skundo formą internete adresu www.vmvt.lt.