Ukmergės rajono seniūnijų laukia pertvarkos. Tiesa, jos nebus kardinalios, o seniūnijų savivaldybėje nesumažės. Tačiau kai kurios funkcijos bus centralizuotos, kai kurie darbuotojai perkeliami.
Ukmergės rajono meras Rolandas Janickas pasakojo, kad galutinės struktūros seniūnijose detalės dar tikslinamos. Tačiau pagrindiniai pokyčiai, laukiantys ateityje, jau aiškūs.
Kai kurias funkcijas nutarta centralizuoti. Centralizuota bus buhalterijos funkcija, perkeltos žemės ūkio specialistų pareigybės (daugiau: buhalterinė apskaita).
Ar dėl to bus taupomos lėšos? Pasak mero, pagrindinis siekis – efektyvinti paslaugų teikimą gyventojams.
Šią savaitę vyksiančiame rajono tarybos posėdyje bus nagrinėjami keli su šiais pokyčiais susiję klausimai.
Siūloma perkelti valstybės perduotą savivaldybėms žemės ūkio funkcijos vykdymą iš seniūnijų į Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyrių.
Šiuo metu savivaldybėje deleguotas valstybines žemės ūkio funkcijas vykdo 15 specialistų, iš jų 10 – seniūnijose.
Tarybos svarstymui teikiamame projekte pažymima, kad specialistų darbo krūvis atskirose seniūnijose ženkliai skiriasi. Kasmet rajone apie 10 proc. sumažėja priimtų pasėlių deklaravimo paraiškų, o keturiose seniūnijose šių paraiškų skaičius buvo du kartus mažesnis negu metodiškai apskaičiuotas vienam sąlyginiam darbuotojui.
Tarybai pritarus iš seniūnijų pareigybių sąrašo būtų išbraukta 10 pareigybių, o į Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyrių perkeltos 9-ios. Esą tai leistų vienodai paskirstyti darbo krūvius specialistams pagal seniūnijose pateiktą pasėlių deklaravimo paraiškų skaičių.
Kitas pokytis – integruoti seniūnijų buhalterinės apskaitos sritį į vieningą apskaitos sistemą. Manoma, kad taip bus išvengta klaidų buhalterinėje apskaitoje ir užtikrintas efektyvesnis apskaitos proceso valdymas.
Iš seniūnijų pareigybių sąrašo būtų išbraukta 6,5 pareigybių, tvarkančių buhalterinę apskaitą (1 miesto, po 0,5 kaimo seniūnijose). Į savivaldybės Turto valdymo ir apskaitos skyrių būtų perkeltos 4 pareigybės.
Dar vienas su etatais, o tiksliau su savivaldybės darbuotojais susijęs, klausimas – perduoti socialinio darbo su rizikos šeimomis organizavimą Ukmergės nestacionarių socialinių paslaugų centrui. Šiuo metu tai – savivaldybės administracijos vykdoma funkcija.
Centras dirba su rizikos šeimomis mieste, tokių šeimų yra 81. Seniūnijose šį darbą lig šiol dirbo socialiniai darbuotojai, pavaldūs seniūnui.
Šio projekto rengėjų manymu, pokyčiai leis suvienodinti socialinių darbuotojų darbo krūvius. Jie labai skirtingi, kadangi nevienodas socialinės rizikos šeimų skaičius seniūnijose. Pavyzdžiui, Deltuvos seniūnijos įskaitoje – 21 rizikos šeima, Lyduokių – 4, Pabaisko – 6, Siesikų – 35, Šešuolių – 6, Taujėnų – 18, Pivonijos – 14, Veprių –14, Vidiškių – 18, Želvos – 11, Žemaitkiemio – 5.
Iš savivaldybės administracijos pareigybių sąrašo išbraukta 12 socialinių darbuotojų.
Po šių pokyčių rajono savivaldybės administracijoje pareigybių skaičius sumažės nuo 236 iki 225.
Tačiau jis gerokai padidės savivaldybės įmonėje – Ukmergės nestacionarių socialinių paslaugų centre. Jei taryba pritars, pareigybių skaičius didės nuo 66 iki 86.
Nuo kitų metų pradžios į šį centrą perkeliama 12 rajono seniūnijų socialinių darbuotojų, dirbančių su socialinės rizikos šeimomis.
Centrui planuojama priskirti nakvynės namus, kuriems patalpos numatytos policijos komisariato buvusioje areštinėje.
Paskaičiuota, kad nakvynės namų veiklai užtikrinti reikia 8 etatų: socialinio darbuotojo, valytojo, 6 socialinio darbuotojo padėjėjų, kurie budėtų nuo 16 val. iki 9 val. ryto. Jų atlyginimams per mėnesį reikia apie 6300 Eur.
Taip pat būtų reikalingos lėšos ryšiams, patalpų remontui, buitinei technikai įsigyti ir mokesčiams už komunalines paslaugas apmokėti.