Autobusų stoties statybos tęsiamos, o ukmergiškiai jau gali matyti, kaip atrodys naujas jų taip laukiamas pastatas. Jo išvaizda vertinama nevienodai. Architektų sprendimas pasirinkti sienas atstojančius juodutėlius stiklus suprantamas ne visiems.
Naujos autobusų stoties statybos prasidėjo pernai rugpjūtį.
Dviejų aukštų 420 kvadratinių metrų pastato pirmame aukšte – keleivių laukimo salė, dispečerinė, vairuotojų kambariai, antrame – administracijos darbuotojų patalpos.
Rugsėjį stoties pamatuose buvo įkasta statybų pradžią simbolizuojanti kapsulė su laišku ateities kartoms. UAB Ukmergės autobusų parko direktoriaus Alfonso Prabišo teigimu, darbai finansuojami pačios jų bendrovės lėšomis. Tam skirta apie 845 000 Eur.
Vadovaujantis sutartimi, darbų atlikimo laikotarpis – šeši mėnesiai, tačiau juos galima pratęsti dar tris. Akivaizdu, kad jų tikrai prireiks. „Daug kas priklauso nuo oro sąlygų. Kada pašalas išeis, bus galima tvarkyti aplinką, atlikti kitus darbus“, – sakė A. Prabišas.
Tvirtino negalintis numatyti, kada bus jų pabaiga: „Labai norėtume įsikelti į naujas patalpas bent jau po trijų mėnesių.“
Naujos stoties laukia bei statybomis domisi ir gyventojai. Pasidalyti nuomonėmis skaitytojai kreipiasi ir į mūsų redakciją. Vienas jų neslėpė tikėjęsis visai kitokio vaizdo. Netoli stoties gyvenančiam vyriškiui nauja stotis „labai negražiai atrodo“. „Juoda, visi stiklai užtamsinti… Nuo plento pasižiūri – baisi, niūri „dėžė“. Iš Anykščių giminės atvažiavo, apžiūrėjo, sako – iš tokios stoties – tiesiai į kapus“, – nelinksmai juokauja ukmergiškis.
„Turi būti šviesi, ypač išsiskirti iš kitų pastatų. Kodėl tokius stiklus sustatė? Pažiūrėkit – šalia „Lidl“ visai kitokia, net švyti prie tos stoties“, – kalbėjo jis.
Panašių pastebėjimų Autobusų parko vadovas tikina nesulaukęs. „Aš – ne architektas, todėl negalėčiau vertinti. Būtent toks yra architektų sumanymas ir sprendimas, nes tai, jų nuomone, gražu ir šiuolaikiška“, – tam prieštarauti nelinkęs ir A. Prabišas.
„Statybos yra statybos. Visko – ir smulkių nesklandumų, ir diskusijų projekto, darbų klausimais – būna, bet darbai vyksta“, – pridūrė jis. Šių statybų darbai patikėti bendrovei „Versina“ iš Telšių, o projektą prieš tai parengė vilniečių UAB „Veduta“.
Objekto architekto Kastyčio Bieliausko teigimu, viskas buvo rengiama, vadovaujantis tam tikromis projektavimo taisyklėmis, kurios, anot jo, „būtų priimtinos visiems“. „Tai – ir ergonominiai, ir kiti sprendiniai. Ir užsakovo pageidavimas, kad laikui bėgant pastatas nesentų psichologiškai“, – komentavo jis.
Pasak architekto, tokie stiklai pasirinkti, galvojant ne tik apie šį vieną statinį: „Tamsios spalvos duoda solidumo, išskirtinumo. Stotį supanti aplinka yra žalia, todėl norisi, kad ta žaluma atsispindėtų. Be to, šioje vietoje kompleksas – ir stotis, ir parduotuvė. Stengtasi, kad jis būtų vientisas, nes buvo projektuojami du vienas šalia kito esantys pastatai.“
Pašnekovas pridūrė, jog grožis ir šiuo atveju yra subjektyvus dalykas: vienam gali būti gražu, kitam – visiškai nepatikti.