Autobusams – „nei įsukti, nei išvažiuoti“

Autorius Vaidotė Šantarienė
Autobusams – „nei įsukti

Mieste kursuojančiam viešajam transportui dėl vietos autobusų sustojimo aikštelėse neretai tenka varžytis su automobiliais. Mat jie čia gali būti pastatyti taip, kad nei įvažiuosi, nei išvažiuosi, teigia autobusų vairuotojai. Apie šią problemą vėl priminta savivaldybės saugaus eismo komisijai.

UAB Ukmergės autobusų parko direktorius Alfonsas Prabišas sako, kad jo darbuotojų skundai, esą kiti vairuotojai nepaiso tvarkos, yra pagrįsti. Geltona linija, žyminti autobusų sustojimo ir stovėjimo vietą, kai kuriems automobilių vairuotojams – „nematoma“.

„O ir ta linija vasarą matosi, dabar, žiemą, – ne. Tačiau, būna, ir kitu laiku stotelėse mašinų vis tiek ne taip pristato… Ne kartą kreipėmės į rajono savivaldybės saugaus eismo komisiją. Reikia, kad vairuotojai labiau reaguotų, jog tai – vieta autobusams, o ne jų automobiliams“, – sako jis.

Girdėjęs ir autobusų keleivių skundų dėl patiriamų nepatogumų: „Keleiviniam transportui sunku privažiuoti prie bordiūro. Nors mūsų autobusai žemagrindžiai, vyresnio amžiaus žmonėms, jei sustojama ne šalia, tampa sunku išlipti.“

Viena problemiškiausių įmonės direktorius įvardija pačiame miesto centre, Kęstučio aikštėje, šalia vartotojų kooperatyvo parduotuvės esančią autobusų sustojimo aikštelę. Čia jiems dažnai tenka laviruoti, bandant neužkliudyti netinkamai pastatytų mašinų.

Pašnekovas minėjo, kad yra ir kitų panašių vietų, o dar viena kliūtis autobusams – iškrauti prekių kone pačiose stotelėse stabtelėję krovininiai automobiliai.

Minėtai komisijai dar vieną raštą, prašant atsižvelgti į situaciją, A. Prabišas sakė pateikęs ir praėjusią savaitę. Mano, jog reikia kitokių priemonių – ne vien geltonų juostų.

Pasak savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjo Aido Dutkaus, vairuotojai turi paisyti Kelių eismo taisyklių. Jose sakoma, kad sustoti ir stovėti draudžiama maršrutinio transporto sustojimo aikštelėse ir arčiau kaip 15 m atstumu nuo jų (kai aikštelės nėra – arčiau kaip 15 m atstumu nuo kelio ženklo „Stotelė“), jeigu tai kliudytų maršrutinio transporto eismui.

„O jei nekliudo, trumpam gali stabtelt, pavyzdžiui, išleisti keleivį, bet palikti stovėti automobilį negali“, – aiškino jis.

Neneigė pastebintis neleistinų mašinų statymo atvejų, kai ir autobusams, ir greitosios pagalbos automobiliui privažiuoti būtų sunku. Tačiau abejoja, ar kokios nors papildomos priemonės būtinos.

„Mano galva, ženklų, ypač Kęstučio aikštėje, ir taip užtenka. Būtų jų perteklius. Aikštelę galima tiesiog pavalyti ar geltoną juostą labiau padažyti, kad geriau matytųsi. O jei automobilis ten pastatytas ir paliktas, tai jau yra pažeidimas, apie kurį reikia pranešti policijai. Autobusų vairuotojai užfiksuoti gali kad ir su mobiliuoju telefonu ir informuoti“, – siūlo vedėjas.

Tuo metu Autobusų parko vadovas A. Prabišas išeitimi laiko būtent ženklus. Įsitikinęs, kad, be linijų, reikia ir jų: „Tose vietose turėtų būti ženklai, draudžiantys ten išvis statyti automobilius. Kitų būdų nežinau…“

Minėtoje komisijoje, beje, svarstoma aptarti ir tai, kaip, t. y. kokiu kampu statyti automobilius, kad šie netrukdytų autobusams. „Turėtų būti statomi lygiagrečiai su šaligatviu. O dabar visi įpratę įstrižai ir stato per arti stotelės, todėl mūsų vairuotojai negali nei įsukti, nei išvažiuoti“, – pabrėžė A. Prabišas.

Dalintis

Nuotraukų galerija:

Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *