Užupio vidurinės mokyklos pradinukai – 3c klasės moksleiviai bei lankantieji dailės būrelį vieną dieną pateko į tikrų tikriausią pasaką. Viskas prasidėjo tuomet, kai mokytoja Deimantė Masevičienė atnešė parodyti nepaprasto grožio knygą, tikrą meno albumą su kvapą gniaužiančiomis iliustracijomis. Ji pakerėjo ne tik vaikus, bet ir jų tėvelius.
Vaidotė GRIŠKEVIČIŪTĖ
Toje pasakoje mokinukai gyveno dvi savaites, nepaleisdami knygos iš rankų mokykloje ir namuose, ji tapo pagrindiniu kai kurių pamokų objektu. Kokia tai knyga? Kas skaitė ar bent vartė, nesiginčys girdint, kai vadiname ją stebuklinga. Tai – prancūzų autoriaus Tai-Marc Le Thanh istorija apie įsimylėjėlį Sirano, kuri taip ir vadinasi – „Sirano“. Romantiškas pasakojimas apie slaptą, neįmanomą meilę, tikrą draugystę – jis sužavės ir mažą, ir didelį. O jaunos dailininkės Rebeccos Dautremer, kurios iliustruotos knygos nepalieka abejingų, piešiniai ir šį kartą užburia. Juos matydamas, tarsi pamiršti realų išorinį pasaulį…
Užupio vidurinės mokyklos pradinukai – 3c klasės moksleiviai bei lankantieji dailės būrelį vieną dieną pateko į tikrų tikriausią pasaką. Viskas prasidėjo tuomet, kai mokytoja Deimantė Masevičienė atnešė parodyti nepaprasto grožio knygą, tikrą meno albumą su kvapą gniaužiančiomis iliustracijomis. Ji pakerėjo ne tik vaikus, bet ir jų tėvelius.
Vaidotė GRIŠKEVIČIŪTĖ
Padedami mokytojos D. Masevičienės, vaikai per lietuvių kalbos pamokas skaitė knygą, ją aptarinėjo, nagrinėjo iliustracijas. Mokytoja leido parsinešti knygą į namus, kad tą grožį pamatytų ir jų tėveliai – su jais vaikai irgi kalbėjosi apie kūrinyje glūdinčias paslaptis. Per dailės pamokas turėjo nupiešti savo įspūdžius: kaip suprato kūrinį, ką įžvelgė knygoje, kas labiausiai patiko – piešiniai buvo eksponuojami Vlado Šlaito viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriuje. O per etiką užvirdavo karštos mažųjų diskusijos apie gyvenimiškas vertybes, kurios atskleidžiamos „Sirano“: meilę, draugystę, pasiaukojimą, pasirinkę mėgstamus herojus, moksleiviai bandė apibūdinti jų charakterį, pateisinti veiksmus, surasti priežastis, kodėl veikėjai elgiasi vienaip ar kitaip.
Mokytoja Deimantė džiaugiasi: vaikų susidomėjimas knyga ir entuziazmas ją aptarinėjant parodė, jog tokios neįprastos pamokos moksleivius ne tik patraukia, bet ir yra naudingos. Leidinys atkreipė jų dėmesį į meną, grožį, žmogaus jausmus, taigi jį nagrinėjant pavyko sujungti kelias pamokas, vaikai taip pat mokėsi vertinti, analizuoti, išsakyti savo mintis. „Ir dabar sulaukiu klausimų, kada vėl ką nors nagrinėsim“, – šypsosi mokytoja. Ji prisipažįsta, kad šiame meno albume daug ką gražaus ir vertingo gali atrasti ne tik moksleiviai, bet ir mokytojai.