Iš gydytojų pagalbos ir rūpesčio besitikintys gyventojai to sulaukia ne visuomet. Skundžiamasi dėl įžeidinėjimų, o prireikus greitosios medicinos pagalbos, ji esą nepasiekiama. Vidiškiuose gyvenanti S. Utkinienė pasakojo, jog neseniai vakare iš darbo grįžęs vyras skundėsi labai prastai besijaučiantis.
Turėjo 39 laipsnius temperatūros, kuri nekrito per visą naktį.
Žmogus nebenorėjo delsti, todėl nusprendė iš pat ryto kreiptis į medikus. Kadangi jų šeimos gydytojas J. Šakalys tądien dirbo tik po pietų, vidiškietis atvyko į Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centro polikliniką.
„Vyras pats atvažiavo į Ukmergės polikliniką, prastovėjo registratūroje eilėje, jam davė kortelę pas gydytoją G. Zaikauskienę. Pralaukė ir prie jos kabineto, o kai nuėjo, gydytoja pareiškė, kad „Šakalio ligonių nepriiminėja“… Ir niekuo jam nepadėjo. Parvažiavo namo ir dabar guli su 40 laipsnių temperatūra…“ – pasakojo S. Utkinienė.
Nebe pirmą kartą
Sako tokio medikų elgesio nesuvokianti. „Vyras dirbantis, moka visus sveikatos mokesčius, o atėjęs gydytis, nes bloga, koja – sutinus, raudona, vos ne išvaromas. Juk ne girtas kreipėsi… Išrašytų receptą, duotų skubią pagalbą, bet net nepriėmė. Kaip tuomet gydytojai nusilenkti reikia, kad priimtų?“ – apmaudo neslėpė ji.
Tvirtina su nemaloniu šios medikės elgesiu susidurianti nebe pirmą sykį. Esą buvo įžeistas ir jos sūnus, kai lankėsi dėl medicininės pažymos. Skaitytojos teigimu, faktas apie iš gydytojos tąsyk išgirstą „ko čia žiūri akis išvertęs“ – ne iš piršto laužtas.
Tuo metu savo šeimos gydytojui J. Šakaliui moteris sako esanti labai dėkinga: „Nueisi kada – visada priims, kad ir po darbo, padės, o jei reikia – nusiųs, nukreips. Jaunas žmogus – ir toks rūpestingas, geras gydytojas.“
Pataria neprisišnekėti
Ukmergės PSPC vadovė Janina Galiauskienė stebėjosi, kuo šiuo metu atostogaujančiai įstaigos poliklinikos vedėjai Gražinai Zaikauskienei galėjo „neįtikti“ pacientas. „Sunku dabar pasakyti, kodėl jo nepriėmė. Galbūt, jei žmogaus daktaras irgi dirbo tą dieną, pagalvojo, kad galėtų palaukti iki dvyliktos… Bet jei tikrai turėjo 39 laipsnius temperatūros, turėjo priimti, pažiūrėti, pamatuoti“, – sako sveikatos priežiūros centro vyriausioji gydytoja.
Ji netinkamais vadina gyventojos minėtus poliklinikos vedėjos komentarus. Darbuotojams patarianti „nešnekėti, ko nereikia, kad liežuvis netaptų pačių priešu“.
Kolegų dėl nemalonaus elgesio neteisina, tačiau mano, jog prisideda ir persidirbimas, nuovargis: „Vasarą gydytojai perkrauti, nes yra atostogaujančių. Be to, ruošiantis diegti elektroninę sveikatos sistemą, vyksta mokymai – darbuotojams po kelis kartus tenka važinėti į Vilnių.“
Piktina tvarka
Nusivylusi medikų darbu liko ir ukmergiškė A. Krinickienė, papasakojusi savo istoriją. Vėlų vakarą jai pasidarę negera, ėmė durti širdį.
„Išgėriau lašų nuo širdies, tabletę nuo kraujo spaudimo – nepraėjo. Pasiskambinau į greitąją – dabar gi su Vilnium jungia, paklausiau, ką daryti. Liepė išgerti dar vaistų, o aš pasilenkus jau ir kvėpuot nebegaliu… Labai susijaudinau, nebesupratau, ką man sako… Jei nebūtų toks gąsdinantis skausmas, greitosios juk nekviesčiau“, – piktinosi skaitytoja.
Tačiau niekas, anot jos, nevažiavo, tad paskambinusi į Ukmergės ligoninės priėmimo skyrių. Jai pasiūlę „kaip nors atvažiuoti pačiai“. Moteris išsikvietė taksi, nuvyko į ligoninę. „Priėmime pamatavo spaudimą – daugiau kaip du šimtai. Ir greitajai nereikia tokiu atveju važiuoti? Pati mirštanti turiu skubėti į ligoninę… Kam tada ta greitoji išvis reikalinga. Tu, žmogus, nors ir numirk – vis tiek niekas neatvažiuos“, – liejo nuoskaudą ukmergiškė.
Ji peikė greitosios pagalbos kvietimo per Bendrąjį pagalbos centrą Vilniuje tvarką. „Ankstesnė sistema, kai skambindavai tiesiogiai, bent veikė gerai. O dabartinę reikia keisti“, – mano skaitytoja.
Ne viskas sklandu
Pagal naują tvarką pagalbos tarnybas bendruoju telefonu 112 kviečiamės nuo 2012-ųjų. Nuo tada šia tvarka vadovaujasi ir Ukmergės PSPC Greitosios medicinos pagalbos skyrius. Centro vadovė J. Galiauskienė pripažįsta, jog skundų būta, nes ne viskas, jos teigimu, šioje sistemoje sklandu.
„Turi ir pliusų, bet ne iki galo viskas suderinta, – pastebi ji. – Bendrajame pagalbos centre aiškinamasi, kodėl žmogui reikia greitosios, todėl išsamiai visko klausinėja. O gal dispečeris mato, kad visi ekipažai užimti – galbūt panašiai buvo ir ukmergiškės atveju. Tuomet bando kažką parekomenduoti žmogui, jei ne taip skubu.“
Sako, jog taip pat skundžiamasi dėl to, kad sunkiai sujungia su BPC, reikia ilgai laukti, o atsiliepus per daug klausinėjama. „Tačiau viskas dabar – per Vilnių, mes liekam tik vykdytojai. Kur dispečeriai liepia – ten mūsų greitoji ir vyksta. Jie kompiuteryje mato, ar mūsiškiai užimti, ar laisvi – be dispečerių nurodymo negali išvažiuot“, – pasakojo pašnekovė.
Taip pat atkreipė dėmesį į skambintojų aptarnavimo pagal pirmumą tvarką, kuria irgi piktinasi gyventojai. Paskambinus reikėtų laukti, kad ir – ilgiau, nes padėjus ragelį ir kreipiantis antrą sykį, skambutis „nukrinta“ į skambinančiųjų eilės galą.