AB „Panevėžio keliai“ neseniai pradėjo vykdyti darbus magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys 72,18 kilometre, šalia Žemaitkiemio sankryžos. Projektas ties šia sankryža apima pėsčiųjų viaduko per magistralę A2 avaringame ruože statybą, magistralės platinimą, įrengiant greitėjimo ir lėtėjimo juostas…
Gedimino Nemunaičio nuotr. Po remonto sumažės rūpesčių vairuotojams.
…jungiamųjų kelių abiejose kelio pusėse įrengimą bei dviejų žiedinių sankryžų įrengimą.
Darbai magistralėje pradėti praėjusią savaitę. Įrengti pravažiavimo per skiriamąją juostą keliai, pastatyti kelio ženklai, uždarant eismą vienoje magistralės pusėje. Eismas suplanuoto pastatyti pėsčiųjų viaduko vietoje magistralėje A2 ribojamas 1,5 kilometro ruože.
Dalyje šios atkarpos važiuojamoji dalis tik susiaurinta, o 600 metrų atkarpoje, kairėje magistralės pusėje, žiūrint nuo Vilniaus, eismas uždarytas. Eismui abiem kryptimis atvira dešinioji magistralės dalis.
Dėl pradėtų darbų nuo birželio 15 d. iki spalio 31 d. eismas uždarytas Nuotekų gatvės sankryžoje su automagistrale.
AB „Panevėžio keliai“ projekto vadovas Jevgenijus Šaškovas pasakojo, kad paruošiamųjų darbų metu nuimami metaliniai kelio atitvarai, demontuojami kelio ženklai, signaliniai stulpeliai, kertami medžiai, pašalinami kelmai, frezuojama susidėvėjusi asfaltbetonio danga, rengiama nauja danga.
Rengiant žemės sankasą pėsčiųjų viadukui, kelio zonoje šalinamas augalinis gruntas (per 7 tūkst. kub. m). Gruntas bus panaudotas šlaitams tvirtinti. Bus įrengiamas drenažas, ties viaduku dalis esamų ryšių ir dujotiekio tinklų iškeliama ir rekonstruojama. Projekte numatyta pakloti apšvietimo tinklus, įrengti lietaus kanalizaciją.
Pėsčiųjų viaduko atramų pamatai numatyti gręžtiniai ir gilieji. Viaduko atramos bus įrengtos iš monolitinio betono, o viaduko pandusų ir pagrindinių atramų šalutinės kolonos bus plieninės.
Viaduko plieninės konstrukcijos bus gaminamos gamykloje ir į statybvietę atgabenti arkos segmentai. Segmentai tarpusavyje bus virinami statybvietėje. Po to visa 58 metrų ilgio, 77 tonų svorio arka dviem kranais bus keliama ant atramų. Laiptų ir pandusų konstrukcijos bus gelžbetoninės. Ant viaduko perdangos, pandusų ir laiptų numatyta montuoti metalinius cinkuotus turėklus.
Įrengiant paviršines lietaus nuotėkų sistemas, abiejose kelio pusėse prie autobusų stotelių vandens nuvedimui bus suformuoti pakelės grioviai. Griovių galuose vandeniui surinkti bus įrengti vandens surinkimo šuliniai.
Asfaltbetonio danga bus klojama kelių tipų. 10 cm storio asfaltbetonio pagrindo sluoksnis bus rengiamas žiedinėse sankryžose ir magistralės platinimuose bei jungiamuosiuose keliuose. Apatiniai asfaltbetonio sluoksniai numatyti 6 cm storio.
Pėsčiųjų ir dviračių takai bus rengiami ties sankryža su Ukmerge, abiejose magistralės pusėse nuo įvažiavimų į Ukmergę ir Jogvilų link rengiamų autobusų sustojimų. Takų plotis – nuo 1 iki 3,24 metro. Takai bus apjuosti vejiniais bortais, saugumo salelėse ir žiedinėse sankryžose bus rengiami granitiniai bortai. Saugumo salelėse bus paklotos betono trinkelės, žieduose – granito trinkelės. Naujai statomas viadukas bei jungiamųjų kelių žiedai bus apšviesti įrengiant 22 atramas. Eismo saugumui užtikrinti taip pat bus statomi nauji kelio ženklai, įrengiami apsauginiai kelio barjerai, statomi signaliniai stulpeliai, įrengta 125 metrų ilgio apsauginė tvora nuo gyvūnų. Iš viso darbai bus vykdomi magistralės ruože, kurio bendras ilgis – 1,223 km.
Minėti darbai – Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo projekto dalis. Kitas šio projekto objektas – Pasvalio rajone. Ten vykdoma valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 38,7 km sankryžos su rajoniniu keliu Pasvalys–Vabalninkas rekonstrukcija į žiedinę. Planuojama darbų pabaiga abiejuose objektuose – 2016 m. rugpjūtis. Bendra sutarties kaina su PVM – 7 mln. eurų.
Apie vykdomus darbus informavo AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė.
UŽ inf.