Kelininkai jau pasiruošė žiemai

Regioninius kelius prižiūrinti tarnyba jau pradėjo budėjimą keliuose. Kita, už miesto gatves ir vietinius kelius atsakinga, įmonė dar laukia savivaldybės nurodymo. Tokie įsakymai paprastai paskelbiami prieš pat šalčius, nes kiekvienas budėjimas reiškia papildomas lėšas.

4 straipsnio nuotr.10-29

 

Gedimino Nemunaičio nuotr. Išbandymų žiema laukia ir Ukmergės gatvės.


 

Kasmet prieš žiemos sezoną savivaldybės administracijos direktorius pasirašo įsakymą pradėti kelius prižiūrinčių įmonių budėjimą keliuose.

Pasak Ukmergės rajono savivaldybės Ūkio skyriaus vyriausiojo specialisto Vyginto Dubausko, kad nereikėtų mokėti papildomų pinigų už budėjimus, artėjant šalčiams akylai stebimos oro prognozės.

Ateityje finansavimas neaiškus

Gatvių bei vietinių kelių priežiūrai žiemą lėšos skiriamos iš valstybinės Kelių priežiūros ir plėtros programos. V. Dubausko sako, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija jau spaudžia savivaldybes, kad šią priežiūrą jos vykdytų iš savo biudžeto. Tačiau šiemet finansuojama dar bus iš to paties šaltinio.

Iš Kelių priežiūros ir plėtros programos miesto gatvių priežiūrai žiemą ir duobių užtaisymui skirta apie 200 tūkst. litų. Iš šios sumos jau išnaudota didžioji dalis lėšų: iki naujų metų liko 52 tūkst. litų. Manoma, kad šių pinigų turėtų užtekti. 

Šiemet Ukmergės gatves bei rajono kelius prižiūrės tos pačios įmonės, kaip ir pernai, – UAB „Ukmergės versmė“ bei VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnyba.

Kaimo seniūnijos savarankiškai sudaro kelių priežiūros sutartis su ūkininkais ar bendrovėmis. Iš savivaldybės biudžeto šiemet joms skirta apie 150 tūkst. litų.

Savivaldybė iki 2016 metų yra sudariusi sutartį su UAB „Ukmergės versmė“. Šios įmonės direktorius servisui Vladimiras Novosiolovas patikino, kad jie pasiruošę naujajam sezonui ir laukia savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo. „Turime pasiruošę ir druskos, ir mišinio – visko, ko reikia kelių priežiūrai žiemą“, – sako direktorius.

UAB „Ukmergės versmė“ per žiemos sezoną miesto gatvėse ir vietiniuose keliuose sunaudoja  apie 200 tonų druskos. Dalis jos sumaišoma su žvyru ir šiuo mišiniu barstomos gatvės.

Anot pašnekovo, technikos įmonė turi pakankamai – tris barstytuvus, du ekskavatorius su peiliais, vieną savivartį automobilį su peiliais bei du nedidelius traktorius šaligatvių valymui.

Priežiūra – pagal srauto intensyvumą

VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnybą, prižiūrinčią magistralinius ir rajoninius kelius, finansuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Tarnybos viršininkas Zigmantas Kupčinskas sako, kad kasmet nuo lapkričio iki balandžio mėnesio yra skiriama apie 270 tūkst. litų. Tiek pat Kelių direkcija skyrė ir šiemet.

Ši įmonė jau pasiruošė barstymo medžiagas – 1100 tonų druskos bei 700 tonų žvyro-druskos mišinio. Gryna druska daugiausiai naudojama miesto gatvių barstymui. Pasak Z. Kupčinsko, nors su žvyru sumaišytą druską naudoti pigiau, daugiau užteršiamos gatvės.

Mūsų rajone ši įmonė prižiūri 44 kelius, tačiau ne visiems skiriamas vienodas dėmesys. Didžiausio tarnybos dėmesio sulauks magistraliniai keliai. Tai – magistralinis kelias Kaunas–Zarasai. Jam priklauso ir miesto ruožas – Kauno, Vytauto gatvės, Kęstučio aikštė.

Pagal Kelių direkcijos patvirtintą tvarką šiame kelyje budėjimas prasideda anksčiausiai – nuo 4 ir baigiama 22 valandą.

Krašto ir kai kuriuos rajono kelių ruožus prižiūrės laikydamiesi eiliškumo – pirmiausia barstys ir valys tuos, kuriuose didžiausias automobilių srautas. Šie keliai valomi nuo 6 iki 19 valandos. Tačiau kai kurių kelių nebarstys ištisai.

„Didžiausią grėsmę kelia įkalnės ir nuokalnės. Tai tokias vietas ir pabarstysime. Dažnai vairuotojai priekaištauja, kad kelias nepabarstytas, bet viskam reikia laiko. Pavyzdžiui, magistralinį kelią privalome pabarstyti per tris valandas. Ir turėtų vairuoti atsargiau, nelėkti slidžiu keliu“, – pataria Z. Kupčinskas.

Autorė: Ligita JUODVALKIENĖ

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *