Įsigaliojo Kelių eismo taisyklių pakeitimai

Nuo spa­lio 11 d. įsi­ga­lio­jo Ke­lių eis­mo tai­syk­lių (KET) pa­kei­ti­mai, transporto priemonių vairuotojams. IV sky­rius. Drau­džia­ma vai­ruo­ti trans­por­to prie­mo­nes ne­tei­sė­tai or­ga­ni­zuo­to­se trans­por­to prie­mo­nių lenk­ty­nė­se.

 

6 straipsnio nuotr.10-19

 

Drau­džia­ma įsi­terp­ti tarp mo­ki­nio, be­si­mo­kan­čio vai­ruo­ti mo­pe­dą, mo­to­cik­lą, tri­ra­tį, bet ku­rios rū­šies ke­tur­ra­tį (iš­sky­rus sun­kų­jį), ir jį ly­din­čio vai­ra­vi­mo in­struk­to­riaus vai­ruo­ja­mų trans­por­to prie­mo­nių. Mo­ky­mo me­tu mo­ki­nys pri­va­lo vil­kė­ti ryš­kias­pal­vę lie­me­nę su švie­są at­spin­din­čiais ele­men­tais ir ski­ria­muo­ju žen­klu „M“ lie­me­nės prie­ky­je ir ant nu­ga­ros. To­kią pat lie­me­nę, tik su už­ra­šu „VAIRAVIMO INSTRUKTORIUS“, pri­va­lo vil­kė­ti ir vai­ra­vi­mo in­struk­to­rius, ly­din­tis mo­ki­nį mo­to­cik­lu. Jei­gu vai­ra­vi­mo in­struk­to­rius mo­ki­nį ly­di au­to­mo­bi­liu, au­to­mo­bi­lis tu­ri bū­ti pa­žen­klin­tas pa­gal šių tai­syk­lių ati­tin­ka­mus rei­ka­la­vi­mus.

V sky­rius

Trans­por­to prie­mo­nių vai­ruo­to­jai pri­va­lo im­tis pa­pil­do­mų at­sar­gu­mo prie­mo­nių tam­siuo­ju pa­ros me­tu, esant blo­gam ma­to­mu­mui ar­ba tais at­ve­jais, kai pės­čių­jų per­ėja iš vai­ruo­to­jo vie­tos nė­ra ge­rai ap­žvel­gia­ma, ir įsi­ti­kin­ti, kad pės­čių­jų per­ėjo­je nė­ra pės­čių­jų, ku­riuos tu­rė­tų pra­leis­ti.

IX sky­rius

Drau­džia­ma ke­liuo­se va­de­lio­ti, jo­ti, va­ry­ti gy­vu­lius ar paukš­čius ne­blai­viems, ap­svai­gu­siems nuo psi­chi­ką vei­kian­čių me­džia­gų.

X sky­rius

Jei­gu san­kry­žo­je ties rau­do­nu švie­so­fo­ro sig­na­lu pri­tvir­tin­ta len­te­lė su ža­lia ro­dyk­le, nu­kreip­ta į de­ši­nę, vai­ruo­to­jams lei­džia­ma suk­ti į de­ši­nę ir de­gant drau­džia­mam švie­so­fo­ro sig­na­lui, ta­čiau prieš įva­žiuo­da­mi į san­kry­žą jie pri­va­lo su­sto­ti prieš ke­lio žen­klą „Stop“ li­ni­ja“ ir (ar) „Stop“ li­ni­ją, jei jų nė­ra, – prieš pės­čių­jų per­ėją, švie­so­fo­rą ir vėl pra­dė­ti va­žiuo­ti tik įsi­ti­ki­nus, kad tai yra sau­gu ir ne­bus truk­do­ma ki­toms trans­por­to prie­mo­nėms ir pės­tie­siems, ku­rių ju­dė­ji­mo kryp­tį jie ker­ta.

At­kreip­ti­nas dė­me­sys, kad šis KET punk­tas pri­pa­žįs­ta­mas ne­te­ku­siu ga­lios 2020 m. sau­sio 1 d., t. y. re­gu­liuo­ja­mo­se san­kry­žo­se ties rau­do­nu švie­so­fo­ro sig­na­lu pri­tvir­tin­tų len­te­lių su ža­lia ro­dyk­le po šios da­tos ne­liks.

XI sky­rius

Vai­ruo­to­jas pri­va­lo įspė­ti ati­tin­ka­mos kryp­ties po­sū­kių švie­sos sig­na­lais, o jei­gu švie­sos sig­na­li­za­ci­jos nė­ra ar­ba ji su­ge­du­si – ran­ka, prieš per­si­ri­kiuo­da­mas, prieš lenk­da­mas ir baig­da­mas lenk­ti, prieš ap­va­žiuo­da­mas kliū­tį ir baig­da­mas ją ap­va­žiuo­ti, prieš suk­da­mas į de­ši­nę ar kai­rę, prieš ap­si­suk­da­mas, iš­va­žiuo­da­mas iš san­kry­žos, ku­rio­je eis­mas vyks­ta ra­tu.

Įspė­ja­mie­ji sig­na­lai tu­ri bū­ti pra­dė­ti ro­dy­ti iš anks­to prieš ma­nev­rą (stab­dy­mą, su­si­ju­sį su ma­nev­ru) ir baig­ti tuo­jau pat po ma­nev­ro (sig­na­li­zuo­ti ran­ka ga­li­ma baig­ti prieš pat ma­nev­rą). Sig­na­lą rei­kia ro­dy­ti taip, kad jis ne­klai­din­tų ki­tų eis­mo da­ly­vių. Po­sū­kių švie­sos sig­na­lai ne­ro­do­mi įva­žiuo­jant į san­kry­žą, ku­rio­je eis­mas vyks­ta ra­tu.

XIV sky­rius

Vai­ruo­to­jas, at­si­žvelg­da­mas į grei­tį, pri­va­lo lai­ky­tis to­kio at­stu­mo, kad neat­si­trenk­tų į prie­ky­je va­žiuo­jan­čią trans­por­to prie­mo­nę, jei­gu ji bū­tų stab­do­ma, taip pat pa­lik­ti to­kį tar­pą iš šo­no, kad eis­mas bū­tų sau­gus. Re­ko­men­duo­ja­ma, kad at­stu­mas iki prie­ky­je va­žiuo­jan­čios trans­por­to prie­mo­nės bū­tų ne ma­žes­nis kaip per dvi se­kun­des nu­va­žiuo­ja­mas at­stu­mas ar­ba ne ma­žes­nis kaip pu­sė spi­do­met­ro pa­ro­dy­mo pa­ver­tus met­rais, pvz., kai grei­tis 70 km/val., at­stu­mas tu­ri bū­ti ne ma­žes­nis kaip 35 m, jei­gu eis­mo są­ly­gos ne­rei­ka­lau­ja ki­taip.

XV sky­rius

Ne gy­ven­vie­tė­se lei­džia­ma va­žiuo­ti: leng­vai­siais au­to­mo­bi­liais, mo­to­cik­lais ir tri­ra­čiais au­to­ma­gist­ra­lė­se nuo ba­lan­džio 1 d. iki spa­lio 31 d. – ne di­des­niu kaip 130 km/val. grei­čiu, nuo lap­kri­čio 1 d. iki ko­vo 31 d. – ne di­des­niu kaip 110 km/val. grei­čiu, greit­ke­liuo­se nuo ba­lan­džio 1 d. iki spa­lio 31 d. – ne di­des­niu kaip 120 km/val. grei­čiu, nuo lap­kri­čio 1 d. iki ko­vo 31 d. – ne di­des­niu kaip 110 km/val. grei­čiu, ke­liuo­se su as­fal­to ar be­to­no dan­ga – ne di­des­niu kaip 90 km/val. grei­čiu, ki­tuo­se ke­liuo­se – ne di­des­niu kaip 70 km/val. grei­čiu; trak­to­riais ir sa­va­ei­gė­mis ma­ši­no­mis ke­liuo­se su as­fal­to ar be­to­no dan­ga ar be jos – ne di­des­niu kaip 50 km/val. grei­čiu.

XVII sky­rius

Trans­por­to prie­mo­nės vai­ruo­to­jas, įva­žiuo­da­mas (iš­va­žiuo­da­mas) į (iš) kel­kraš­tį (-io), ne­tu­ri su­kel­ti pa­vo­jaus ki­tiems eis­mo da­ly­viams. Jei­gu va­žiuo­ja­mo­sios da­lies de­ši­nė­je yra įreng­ta dvi­ra­čių juos­ta, su­sto­ti ir sto­vė­ti lei­džia­ma gre­ta dvi­ra­čių juos­tos.

Su­sto­ti ir sto­vė­ti drau­džia­ma:

• ant til­tų, via­du­kų, es­ta­ka­dų ir po jais, iš­sky­rus at­ve­jus, kai ten sto­vė­ti lei­džia sto­vė­ji­mo vie­tą nu­ro­dan­tys ke­lio žen­klai, taip pat tu­ne­liuo­se;

• pės­čių­jų per­ėjo­se ir ar­čiau kaip 5 m at­stu­mu prieš jas, o ke­liuo­se, ku­riuo­se yra po vie­ną kiek­vie­nos kryp­ties eis­mo juos­tą, ir ar­čiau kaip 5 m at­stu­mu už pės­čių­jų per­ėjų;

• ke­liuo­se, ku­riuo­se yra po vie­ną kiek­vie­nos kryp­ties eis­mo juos­tą, ir ar­čiau kaip 5 m at­stu­mu už pės­čių­jų ar (ir) dvi­ra­čių ta­ko.

XIX sky­rius

Prieš pra­dė­da­mas ju­dė­ti per ge­le­žin­ke­lio per­va­žą ir ju­dė­da­mas per ją, eis­mo da­ly­vis pri­va­lo va­do­vau­tis ke­lio žen­klais, žen­kli­ni­mu, už­tva­ro pa­dė­ti­mi, švie­so­fo­rų, gar­so ir ge­le­žin­ke­lio per­va­žos bu­dė­to­jų (re­gu­liuo­to­jų) sig­na­lais. Prieš pra­dė­da­mas ju­dė­ti per ge­le­žin­ke­lio per­va­žą, eis­mo da­ly­vis vi­sais at­ve­jais pri­va­lo įsi­ti­kin­ti, kad prie ge­le­žin­ke­lio per­va­žos ne­ar­tė­ja bė­gi­nė trans­por­to prie­mo­nė. Re­ko­men­duo­ja­ma, kad per ge­le­žin­ke­lio per­va­žą ju­dan­čius vai­kus iki 12 me­tų ly­dė­tų su­au­gęs as­muo (ne jau­nes­nis kaip 21 me­tų).

Trans­por­to prie­mo­nėms, ku­rių plo­tis di­des­nis kaip 5 m ar­ba aukš­tis nuo ke­lio pa­vir­šiaus di­des­nis kaip 4,5 m (su kro­vi­niu ar­ba be jo), taip pat lė­ta­ei­gėms ma­ši­noms ir me­cha­niz­mams, ku­rių grei­tis ma­žes­nis kaip 8 km/val., va­žiuo­ti per ge­le­žin­ke­lio per­va­žą lei­džia­ma tik ga­vus ge­le­žin­ke­lių in­fra­struk­tū­ros val­dy­to­jo lei­di­mą.

Eis­mo da­ly­viui drau­džia­ma va­žiuo­ti per ge­le­žin­ke­lio per­va­žą ne­įga­lių­jų ve­ži­mė­liu be ly­din­čio as­mens.

XXVI sky­rius

Va­žiuo­da­mi mo­pe­du, mo­to­cik­lu, tri­ra­čiu, vi­sų rū­šių ke­tur­ra­čiais, vai­ruo­to­jas ir ke­lei­viai pri­va­lo nau­do­ti mo­to­cik­li­nin­kų ap­sau­gas (mo­to­cik­li­nin­kų šal­mus, akių ap­sau­gos nuo su­žei­di­mo prie­mo­nes). Lei­džia­ma va­žiuo­ti be mo­to­cik­li­nin­kų ap­sau­gų, jei­gu mo­pe­das, mo­to­cik­las, tri­ra­tis, bet ku­rios rū­šies ke­tur­ra­tis tu­ri kė­bu­lą (ka­bi­ną) ar įmon­tuo­tus sto­go sau­gos lan­kus, ku­rių pa­skir­tis ap­sau­go­ti vai­ruo­to­ją, ke­lei­vį nuo smū­gių, ir yra įreng­ti sau­gos dir­žai.

Vai­ruo­to­jas pri­va­lo pa­si­rū­pin­ti sto­vin­čio­je trans­por­to prie­mo­nė­je esan­čių gy­vū­nų au­gin­ti­nių sau­gu­mu ir už­tik­rin­ti, kad gy­vū­nai au­gin­ti­niai bū­tų ve­ža­mi to­kiu bū­du, kad ne­truk­dy­tų vai­ruo­ti, ne­su­si­ža­lo­tų ir ne­su­žeis­tų trans­por­to prie­mo­nė­je esan­čių eis­mo da­ly­vių, jei trans­por­to prie­mo­nė bū­tų stai­giai stab­do­ma.

XXVII sky­rius

Drau­džia­ma mo­to­ri­ne trans­por­to prie­mo­ne temp­ti ne mo­to­ri­nių trans­por­to prie­mo­nių prie­ka­bas.

XXIX sky­rius

Jei­gu dėl eis­mo įvy­kio pa­da­ry­ta tik tur­ti­nė ža­la ir nu­ken­tė­ju­sio as­mens eis­mo įvy­kio vie­to­je nė­ra, su eis­mo įvy­kiu su­si­jęs eis­mo da­ly­vis pri­va­lo ne­dels­da­mas pra­neš­ti apie eis­mo įvy­kį nu­ken­tė­ju­sia­jam, o jei­gu tai ne­įma­no­ma, – po­li­ci­jai.

PĖSTIESIEMS

VI sky­rius

Re­ko­men­duo­ja­ma, kad tam­siuo­ju pa­ros me­tu ar­ba esant blo­gam ma­to­mu­mui pės­tie­ji, ei­da­mi į ki­tą va­žiuo­ja­mo­sios da­lies pu­sę, neš­tų­si švie­čian­tį ži­bin­tą ar­ba vil­kė­tų ryš­kias­pal­vę lie­me­nę su švie­są at­spin­din­čiais ele­men­tais ar­ba bū­tų prie dra­bu­žių pri­si­se­gę ki­tiems eis­mo da­ly­viams ma­to­mo­je vie­to­je at­švai­tą.

Įženg­ti į va­žiuo­ja­mą­ją da­lį pės­tie­siems lei­džia­ma tik po to, kai jie įver­ti­na at­stu­mą iki ar­tė­jan­čių trans­por­to prie­mo­nių ir jų grei­tį ir įsi­ti­ki­na, kad tai sau­gu ir ne­bus truk­do­ma trans­por­to prie­mo­nėms.

Už­si­de­gus gel­to­nam švie­so­fo­ro sig­na­lui ar­ba re­gu­liuo­to­jui pa­kė­lus ran­ką aukš­tyn, pės­tie­ji, at­si­žvelg­da­mi į tai, ku­rio­je va­žiuo­ja­mo­jo­je da­ly­je jie yra, pri­va­lo baig­ti per­ei­ti ją ar­ba su­sto­ti sau­gu­mo sa­le­lė­je.

DVIRAČIŲ

VAIRUOTOJAMS

VIII sky­rius

Va­žiuo­ti va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi dvi­ra­čiu lei­džia­ma ne jau­nes­niems kaip 14 me­tų as­me­nims, o iš­klau­siu­siems ati­tin­ka­mą mo­ky­mo kur­są ir tu­rin­tiems mo­ky­mo įstai­gos iš­duo­tą pa­žy­mė­ji­mą, – ne jau­nes­niems kaip 12 me­tų as­me­nims. Pri­žiū­rint su­au­gu­sia­jam, va­žiuo­ti va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi dvi­ra­čiu lei­džia­ma ne jau­nes­niems kaip 8 me­tų as­me­nims. Gy­ve­na­mo­jo­je zo­no­je dvi­ra­čių vai­ruo­to­jų am­žius ne­ri­bo­ja­mas.

Dvi­ra­čio vai­ruo­to­jui lei­džia­ma va­žiuo­ti ke­liu tik tvar­kin­gą stab­dį ir gar­so sig­na­lą tu­rin­čiu dvi­ra­čiu. Dvi­ra­čio ga­le tu­ri bū­ti rau­do­nas švie­sos at­švai­tas ar­ba rau­do­nos švie­sos ži­bin­tas, iš abie­jų šo­nų – oran­ži­niai švie­sos at­švai­tai, pri­tvir­tin­ti prie ra­tų sti­pi­nų. Va­žiuo­da­mas va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi, dvi­ra­čio vai­ruo­to­jas pri­va­lo dė­vė­ti ryš­kias­pal­vę lie­me­nę su švie­są at­spin­din­čiais ele­men­tais ar­ba dvi­ra­čio prie­ky­je tu­ri deg­ti bal­tos švie­sos ži­bin­tas, o ga­le – rau­do­nos švie­sos ži­bin­tas. Va­žiuo­jant ke­liu tam­siuo­ju pa­ros me­tu ar­ba esant blo­gam ma­to­mu­mui, dvi­ra­čio prie­ky­je tu­ri deg­ti bal­tos švie­sos ži­bin­tas, o dvi­ra­čio ga­le – rau­do­nos švie­sos ži­bin­tas, dvi­ra­čio vai­ruo­to­jas pri­va­lo dė­vė­ti ryš­kias­pal­vę lie­me­nę su švie­są at­spin­din­čiais ele­men­tais. Dvi­ra­čio vai­ruo­to­jas (ke­lei­vis) iki 18 me­tų, va­žiuo­da­mas (ve­ža­mas) ke­liu, pri­va­lo bū­ti už­si­dė­jęs ir už­si­se­gęs dvi­ra­ti­nin­ko šal­mą. Vy­res­niam kaip 18 me­tų as­me­niui, dvi­ra­čiu va­žiuo­jan­čiam ke­liu, re­ko­men­duo­ja­ma bū­ti už­si­dė­jus ir už­si­se­gus dvi­ra­ti­nin­ko šal­mą.

Va­žiuo­ti dvi­ra­čiu lei­džia­ma tik dvi­ra­čių ta­kais ar­ba dvi­ra­čių juos­to­mis, o kur jų nė­ra – tam tin­ka­mu (su as­fal­to ar­ba be­to­no dan­ga) kel­kraš­čiu pa­gal eis­mo kryp­tį. Kai dvi­ra­čių ta­ko, dvi­ra­čių juos­tos, kel­kraš­čio nė­ra ar­ba jais va­žiuo­ti ne­ga­li­ma (duo­bė­ti ir pan.), lei­džia­ma va­žiuo­ti ša­li­gat­viu ar­ba vie­na ei­le va­žiuo­ja­mo­sios da­lies kraš­ti­ne de­ši­ne eis­mo juos­ta, kuo ar­čiau jos de­ši­nio­jo kraš­to, iš­sky­rus šių tai­syk­lių 106 punk­te nu­ma­ty­tus at­ve­jus, taip pat kai rei­kia ap­va­žiuo­ti kliū­tį, va­žiuo­ti tie­siai, kai iš pir­mo­sios eis­mo juos­tos lei­džia­ma suk­ti tik į de­ši­nę. Va­žiuo­da­mas kel­kraš­čiu, pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­ku, ša­li­gat­viu, dvi­ra­čio vai­ruo­to­jas pri­va­lo duo­ti ke­lią pės­tie­siems, ne­tu­ri jiems truk­dy­ti ar kel­ti pa­vo­jaus, o pro pat pės­-
či­ą­jį lei­džia­ma va­žiuo­ti grei­čiu, ku­ris yra ar­ti­mas pės­čio­jo ju­dė­ji­mo grei­čiui (3-7 km/val.), pa­lie­kant to­kį tar­pą iš šo­no, kad eis­mas bū­tų sau­gus.

Dvi­ra­čio vai­ruo­to­jui, va­žiuo­jan­čiam va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi, pri­rei­kus pa­suk­ti į kai­rę, ap­si­suk­ti ar per­va­žiuo­ti į ki­tą ke­lio pu­sę, re­ko­men­duo­ja­ma nu­lip­ti nuo dvi­ra­čio ir kirs­ti va­žiuo­ja­mą­ją da­lį ve­dan­tis dvi­ra­tį, jei eis­mo są­ly­gos to rei­ka­lau­ja.

Dvi­ra­čio vai­ruo­to­jas, ar­tė­da­mas prie vie­tos, kur rei­kia kirs­ti va­žiuo­ja­mą­ją da­lį, vi­sais at­ve­jais pri­va­lo su­ma­žin­ti va­žia­vi­mo grei­tį ir ga­li tęs­ti ju­dė­ji­mą tik įsi­ti­ki­nęs, kad va­žiuo­ti sau­gu ir ne­bus truk­do­ma ki­tiems eis­mo da­ly­viams.

Dvi­ra­čio vai­ruo­to­jas, no­rė­da­mas kirs­ti va­žiuo­ja­mą­ją da­lį ten, kur eis­mas ne­re­gu­liuo­ja­mas, pri­va­lo pra­leis­ti va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi va­žiuo­jan­čias trans­por­to prie­mo­nes, iš­sky­rus at­ve­jus, kai ker­ta iš­va­žia­vi­mus iš ša­lia ke­lio esan­čių te­ri­to­ri­jų, gy­ve­na­mo­sios zo­nos, kie­mo, sto­vė­ji­mo aikš­te­lės, kai ker­ta va­žiuo­ja­mą­ją da­lį, į ku­rią ki­ti vai­ruo­to­jai su­ka.

Dvi­ra­čio vai­ruo­to­jui dvi­ra­čio juos­ta lei­džia­ma va­žiuo­ti tik ta pa­čia kryp­ti­mi, ku­ria vyks­ta ki­tų trans­por­to prie­mo­nių eis­mas gre­ti­ma eis­mo juos­ta.

Dvi­ra­čių vai­ruo­to­jams drau­džia­ma va­žiuo­ti pės­čių­jų per­ėjo­mis.

Or­ga­ni­zuo­ta dvi­ra­ti­nin­kų gru­pė ga­li va­žiuo­ti va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi.

Lie­tu­vos ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos inf.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *