Perkusinės muzikos festivalis, Ukmergėje prasidedantis jau šį savaitgalį, dažomas ne vien muzikos spalvomis. Ankstesnių festivalių organizatorius S. Auglys-Stanevičius perkusininkus viešai ragina ignoruoti renginį. Tačiau organizatoriams jo kaltinimai nesuvokiami.
Gedimino Nemunaičio nuotr. S. Auglys-Stanevičius perkusijos festivalių Ukmergėje nebeorganizuoja.
Kovo 3 d. agentūra BNS išplatino Sauliaus Auglio-Stanevičiaus „Atvirą laišką“, kuriame jis negaili priekaištų Ukmergės kultūros centrui ir rajono savivaldybei. Primindamas renginio Ukmergėje istoriją, kraštietis aiškina susiklosčiusią situaciją.
Tarptautinis būgnų ir perkusijos festivalis pirmąkart, pasak jo, įvyko 1998 m. Vilniaus kultūros, pramogų ir sporto rūmuose. Jo rengėjai – Raimondas Vilkočinskas, Pasaulinės perkusininkų asociacijos tuometis prezidentas Lietuvoje, ir S. Auglys-Stanevičius. 2005 m. renginys pasiekė Ukmergę.
„Tarptautinis būgnų ir perkusijos festivalis nėra Ukmergės miesto nuosavybė, todėl buvo rengiamas ir kituose miestuose“, – tvirtinama laiške, teigiant, jog po 2013 m. Vilniuje organizuotų festivalio koncertų Ukmergės kultūros centras atsisakė kraštiečio paslaugų.
„Dėl šios priežasties Ukmergės kultūros centras neturi teisės naudoti Tarptautinio būgnų ir perkusijos festivalio pavadinimo ir logotipo. Pastebėta, kad Ukmergės kultūros centras, siekdamas išreklamuoti naująjį tarptautinį perkusinės muzikos festivalį „Percussion Ukmergė 2014“, naudoja Tarptautinio būgnų ir perkusijos festivalio nuotraukas bei istoriją. Šis veiksmas taip pat pažeidžia juridines Tarptautinio būgnų ir perkusijos festivalio teises“, – dėsto muzikas.
Paragino ignoruoti
Teigiama, jog savivaldybė nėra atsiskaičiusi už 2013-ųjų festivalio koncertus su S. Augliu-Stanevičiumi, Almantu Puidoku, Pranu Dovydaičiu ir ansambliu „Giunter Percussion“: „Taip pat nesumokėjo už mušamųjų instrumentų nuomą, priežiūrą bei remontą. Remontas – tai ta „linksmoji“ dalis, kuri prasideda pasibaigus festivaliui, perrenkant ir taisant stovus, timpanus, keičiant plastiką bei suskilusius marimbos klavišus“.
Laiško autorius taip pat kalba apie pernai birželį savivaldybėje vykusį jo ir rajono vadovų pokalbį: „Man buvo paaiškinta: kadangi pradėjau organizuoti festivalio koncertus Vilniuje, Ukmergė mano paslaugų atsisako, o pinigai bus grąžinti, kai parašysiu prašymą. Mobiliuoju telefonu padariau šio posėdžio įrašą. Prašymą parašiau, tik atsakymą gavau neigiamą: pasiūlyta kreiptis į teismą. Šį pasiūlymą ir teko priimti“.
Galiausiai S. Auglys-Stanevičius ragina atlikėjus ir pasaulio perkusininkus ignoruoti šį renginį – esą jis „griauna jų tikslus ir idėjas“.
Nuliūdino… melas
Kraštiečio išsakytos mintys šiųmetinio tarptautinio perkusinės muzikos festivalio organizatorius daugiau nei nustebino. Kultūros centro direktorei Rasai Graužinienei itin apmaudu dėl to, jog pateikta daug melagingos informacijos. „Ten neteisingas kone kiekvienas teiginys…“ – sako ji.
Nuspręsta išplatinti oficialų festivalio rengėjų atsakymą į perkusininko atvirą laišką. „Manome, kad šie kaltinimai ar priekaištai yra suformuluoti atsiremiant tik į p. S. Auglio-Stanevičiaus savaip įsivaizduojamą situaciją ir visiškai nesiremiant faktais“, – teigiama jame.
Primenama, jog 2005 m. Ukmergėje ėmus rengti festivalį, pagrindiniais jo organizatoriais tapo kultūros centras ir VšĮ „Perkusijos festivaliai“, kurios vadovas – S. Auglys-Stanevičius. Kultūros centras daugiausia rūpinosi organizaciniais reikalais, o viešoji įstaiga – muzikiniu renginio turiniu, kūrėjų ir kolektyvų parinkimu.
„Deja, svarstant 2013 m. festivalio perspektyvas, organizacinėje darbo grupėje buvo išsakyti pastebėjimai, kad festivalis jau kurį laiką netobulėja, jame vis sunkiau išvysti naujų atlikėjų, įžvelgtas ir tam tikras festivalio stagnacijos pavojus, – neslepia organizatoriai. – Kadangi šią festivalio sritį tradiciškai kuravo p. S. Auglys-Stanevičius, įvyko santūri, bet įtempta diskusija, kurios metu jis išdėstė savo samprotavimus apie nepakankamą festivalio finansavimą“.
Nepaisant to, pernai festivalis vyko sklandžiai.
Ryšius nutraukė pats
Tačiau netrukus viešai pasirodžiusi publikacija šokiravo festivalio organizatorius ukmergiškius. Paaiškėjo, kad laukiama ir festivalio „Vilnius 2013“, kurio organizatorius – S. Auglys-Stanevičius, spaudoje pristatytas kaip būgnų ir perkusijos šventės rengėjas, perkėlęs renginį iš Ukmergės į Vilnių. Todėl jie įsitikinę, jog pats kraštietis nutarė nutraukti kūrybinius ryšius su gimtuoju miestu.
„P. Auglys-Stanevičius savo laiške primygtinai teigia, esą festivalio „Percussion Ukmergė 2014“ organizatoriai kažkuo „pažeidžia juridines Tarptautinio būgnų ir perkusijos festivalio teises“. Kuo – neaišku. Festivalio pavadinimas – kitas, logo – kitoks. Į finansinius nusižengimus apeliuojantys teiginiai – visiška netiesa“, – teigiama atsakyme.
Anot organizatorių, Ukmergės kultūros centras nėra neįvykdęs nė vieno sutartyse numatyto įsipareigojimo, kiekvieną festivalio išlaidų ir pajamų litą yra pagrindęs reikiamais buhalteriniais dokumentais.
Žada naujų spalvų
Nors apgailestaujama dėl „destruktyvios energijos, nukreiptos prieš festivalį“, neabejojama, kad ir šiemet renginyje netrūks klausytojų.
Kovo 8–11 d. vyksiančiame tarptautiniame perkusinės muzikos festivalyje „Percussion Ukmergė 2014“ nauja tai, jog rengiami teminiai koncertai. Kovo 8-osios koncertas skiriamas moterims. Kitą dieną pasirodys Prancūzijos ir Lietuvos žvaigždės. Paskutinė festivalio diena skiriama folkmuzikai, kurią pristatys dalyviai iš Latvijos ir Švedijos.
Žiūrovai vėl išvys Pavelo Giunterio kolektyvą. Susipažinsime su Latvijos grupe „Auli“, kurią matysime ir Kovo 11-osios minėjimo metu. Taip pat atvyksta švedų grupė „Groupa“, o viena ryškiausių festivalio žvaigždžių įvardijamas kompozitorius ir atlikėjas Emmanuel Sejourne iš Prancūzijos.
Kitas ir festivalio meno vadovas – ukmergiškiams iš ankstesnių koncertų žinomas profesorius Edgars Saksons iš Latvijos. Renginius ves muzikologas Darius Užkuraitis. Perkusinės muzikos festivalio globėjas – Ukmergės rajono Garbės pilietis, diplomatas Vygaudas Ušackas.
Autorė: Vaidotė ŠANTARIENĖ