Senoliai „ginkluojasi“ telefonais

Autorius Ukmergės žinios

Nuo­ša­lio­se so­dy­bo­se įsi­kū­rę se­ny­vi žmo­nės ne­se­niai su­lau­kė mo­bi­lių­jų te­le­fo­nų, ku­riais ap­rū­pi­na­mi įgy­ven­di­nant pre­ven­ci­nį pro­jek­tą. Jie pa­kei­tė anks­čiau gy­ven­to­jų tu­rė­tus pa­gal­bos įren­gi­nius. Apa­ra­tais se­no­liai ga­lės pra­neš­ti apie nu­si­kal­ti­mą ar ne­lai­mę. Te­le­fo­nas taip pat pa­dės nu­sta­ty­ti vie­tą, jei žmo­gus pa­si­klys.

 

Vai­do­tė GRIŠKEVIČIŪTĖ

 

04-01-2_straipsnio_nuotr

Ge­di­mi­no Ne­mu­nai­čio nuotr. Te­le­fo­nai nuo­ša­lių so­dy­bų gy­ven­to­jams ga­li tap­ti vie­nin­te­le iš­si­gel­bė­ji­mo  prie­mo­ne.

Ra­jo­no po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Vie­šo­sios tvar­kos sky­riaus Pre­ven­ci­jos po­sky­rio vir­ši­nin­kas Vla­das But­kus pa­sa­ko­jo, jog ZTE S202 mo­de­lio te­le­fo­nai pra­dė­ti da­ly­ti va­sa­rį. Jie skir­ti ato­kio­se vie­to­se gy­ve­nan­tiems vy­res­nio am­žiaus, vie­ni­šiems žmo­nėms. Vien­kie­mių šei­mi­nin­kai daž­nai tam­pa va­gys­čių, plė­ši­mų, suk­čia­vi­mo, ty­či­nių kū­no su­ža­lo­ji­mų, nu­žu­dy­mų au­ko­mis. Po­li­ci­jos de­par­ta­men­to ini­ci­juo­tu pro­jek­tu sie­kia­ma už­tik­rin­ti jų sau­gu­mą.

Pre­ven­ci­nis pro­jek­tas „Būk sau­gus su mo­bi­liu“ ša­ly­je vyk­do­mas ne­be pir­mi me­tai. Prieš ku­rį lai­ką gy­ven­to­jams bu­vo iš­da­ly­ti spe­cia­lūs vie­no myg­tu­ko pa­gal­bos įren­gi­niai. Jais pa­kliu­vu­sie­ji į keb­lią si­tu­a­ci­ją apie pa­gal­bos po­rei­kį ga­lė­jo in­for­muo­ti spe­cia­lias tar­ny­bas. Uk­mer­gės ra­jo­ne bu­vo iš­da­ly­ta 20 to­kių įren­gi­nių.

Ta­čiau juos šie­met nu­spręs­ta pa­keis­ti dau­giau funk­ci­jų tu­rin­čiais mo­bi­laus ry­šio te­le­fo­nais. Pa­gy­ve­nu­siems žmo­nėms pri­tai­ky­tų apa­ra­tų kar­tu su SIM kor­te­lė­mis pa­rū­pi­na pro­jek­to part­ne­ris – ben­dro­vė „Om­ni­tel“. Ga­vė­jui tai, anot V. But­kaus, nie­ko ne­kai­nuo­ja.

Iki šiol iš­da­ly­ta pen­kio­li­ka va­di­na­mų­jų „se­nu­ko­fo­nų“ Pa­bais­ko, Žel­vos, Del­tu­vos, Sie­si­kų, Tau­jė­nų se­niū­ni­jo­se. Juos gy­ven­to­jams at­ve­žę po­li­ci­jos pa­rei­gū­nai pa­ro­do, kaip nau­do­tis, pa­aiš­ki­na, kaip įves­ti duo­me­nis.

Nau­jie­ji te­le­fo­nai žmo­nėms pra­vers, no­rint pra­neš­ti apie so­dy­bo­je ki­lu­sią ne­lai­mę, pa­si­ro­džiu­sius įtar­ti­nus as­me­nis ir pan. Taip pat – blo­gai pa­si­ju­tus ir pri­rei­kus grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos pa­slau­gų. Pa­spau­dus spe­cia­lų SOS myg­tu­ką, ga­li­ma su­si­siek­ti su vie­nu iš pen­kių ad­re­sa­tų – apy­lin­kės ins­pek­to­riu­mi ar­ba ar­ti­mai­siais, ku­rių nu­me­riai tu­ri bū­ti už­prog­ra­muo­ti. Nė vie­nam iš jų ne­at­si­lie­pus, skam­bu­tis nu­krei­pia­mas į Ben­drą­jį pa­gal­bos cen­trą.

Dėl te­le­fo­ne įdieg­tos vi­suo­ti­nės pa­dė­ties nu­sta­ty­mo sis­te­mos bus ga­li­ma nu­sta­ty­ti jo tu­rė­to­jo ko­or­di­na­tes. Nu­spau­dus spe­cia­lų kla­vi­šą, apa­ra­tas au­to­ma­tiš­kai su­rinks mi­nė­to cen­tro nu­me­rį. Ben­dra­ja­me pa­gal­bos cen­tre ma­ty­sis skam­bi­nan­čio­jo nu­me­ris ir bu­vi­mo vie­ta. Pa­sak pa­šne­ko­vo, tai leis su­ras­ti žmo­gų, jei šis pa­si­klys­tų. Į to­kį pa­vo­jų gy­ven­to­jai daž­niau­siai pa­puo­la va­sa­rą gry­bau­da­mi ir pan.

Iš­anks­ti­nio mo­kė­ji­mo kor­te­lės, ku­rias sa­vi­nin­kai gau­na kar­tu su te­le­fo­nais, ga­lio­ja 3 mė­ne­sius. Po to są­skai­ta vėl pa­pil­do­ma ati­tin­ka­ma su­ma. No­rė­da­mi te­le­fo­nus nau­do­ti po­kal­biams su ar­ti­mai­siais, už juos ga­lės su­si­mo­kė­ti pa­tys.

Anks­tes­ni pa­gal­bos įren­gi­niai mo­bi­liai­siais te­le­fo­nais kei­čia­mi ne­mo­ka­mai. Ta­čiau, prie pro­jek­to pri­si­dė­jus sa­vi­val­dy­bei, jais ke­ti­na­ma ap­rū­pin­ti ir dau­giau ato­kiuo­se ra­jo­no vien­kie­miuo­se gy­ve­nan­čių as­me­nų. Dvi­de­šim­ties te­le­fo­nų ZTE S202 įsi­gi­ji­mas bei iš­lai­ky­mas me­tams kai­nuo­ja apie 4 tūkst. li­tų.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *