Kelio rekonstrukcija tolsta lyg miražas

Link Mo­lė­tų ve­dan­tis ke­lias lau­kia ne­su­lau­kia re­konst­ruk­ci­jos. Šiuo ke­liu pri­vers­ti va­žiuo­ti žmo­nės ti­ki­na nuo­lat ri­zi­kuo­jan­tys sa­vo gy­vy­bė­mis. Tuo tar­pu prieš še­še­rius me­tus pa­reng­tas ke­lio re­konst­ruk­ci­jos pro­jek­tas už­si­gu­lė­jo val­di­nin­kų stal­čiuo­se, tad jį teks per­da­ry­ti.

 

Vil­ma NEMUNAITIENĖ

 

09-28-1_straipsnio_nuotr

Ge­di­mi­no Ne­mu­nai­čio nuotr. Ke­lio at­kar­pa link Mo­lė­tų ne­sau­gi ir leng­vie­siems, ir sun­kias­vo­riams au­to­mo­bi­liams.

Uk­mer­giš­kis Ar­nol­das pa­sa­ko­jo kas­dien va­žiuo­jan­tis ke­liu  Uk­mer­gė–Mo­lė­tai. Vy­ras įsi­ti­ki­nęs – ke­lias ne tik duo­bė­tas, bet ir ne­sau­gus. Ne­se­niai ly­jant lie­tui ir pa­žliu­gus kel­kraš­čiui ma­tė, kaip nuo ke­lio nu­sly­do sunk­ve­ži­mis. „Me­džius kel­kraš­ty­je iš­kir­to, o dau­giau nie­ko – to­les­ni dar­bai sto­vi. Ka­da pa­ga­liau su­lauk­si­me šio ke­lio re­mon­to?“, – re­konst­ruk­ci­jos per­spek­ty­va do­mė­jo­si vy­ras.

VĮ „Vil­niaus re­gio­no ke­liai“ Uk­mer­gės ke­lių tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Zig­man­tas Kup­čins­kas sa­kė, kad me­džius pa­lei mi­nė­tą ke­lią jų įmo­nės dar­bi­nin­kai iš­kir­to. Ta­čiau šie dar­bai ne­bu­vo su­si­ję su mi­nė­to ke­lio re­mon­tu,  tai ne­bu­vo jo­kio pro­jek­to da­lis. „Iš­kir­tom dėl eis­mo sau­gu­mo. Bet aiš­ku, ti­ki­mės, kad tai kaž­kiek pa­spar­tins ke­lio re­konst­ruk­ci­jos pra­džią“, – vy­lė­si va­do­vas. Pa­sak jo, ka­dan­gi ke­lias to­je vie­to­je tik­rai siau­ras ir ne­sau­gus, jų įmo­nė ga­lė­tų ne­bent ap­ri­bo­ti grei­tį. Ta­čiau reik­tų tai su­de­rin­ti su Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja.

Ke­lio link Žel­vos re­konst­ruk­ci­jos la­bai lau­kian­tis Žel­vos se­niū­nas Kęs­tu­tis Mi­ka­la­jū­nas pa­sa­ko­jo, kad maž­daug prieš pus­an­trų me­tų bu­vo su­rin­kę gy­ven­to­jų pa­ra­šus ir krei­pė­si į Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ją, pra­šy­da­mi pra­pla­tin­ti la­bai siau­rą ir ne­sau­gią ke­lio link Žel­vos at­kar­pą.

Šį pa­va­sa­rį gau­ta­me at­sa­ky­me Su­si­sie­ki­mo vi­ce­mi­nist­ras in­for­ma­vo, kad 2008 me­tais bu­vo pa­reng­tas vals­ty­bi­nės reikš­mės kraš­to ke­lio Uk­mer­gė–Mo­lė­tai 12,85 –19,135 km ruo­žo re­konst­ruk­ci­jos pro­jek­tas ir pla­nuo­ta pra­dė­ti jį įgy­ven­din­ti 2009 me­tais. Ta­čiau, smar­kiai su­ma­ži­nus ke­lių sek­to­riaus fi­nan­sa­vi­mą, te­ko dau­ge­lio ob­jek­tų įgy­ven­di­ni­mą ati­dė­ti. Tarp jų – ir šio ob­jek­to. Vi­ce­mi­nist­ro raš­te taip pat pa­žy­mi­ma, kad šie­met, pa­si­kei­tus pro­jek­ti­nių nor­ma­ty­vų rei­ka­la­vi­mams, vi­si pa­reng­ti pro­jek­tai ko­re­guo­ja­mi.

Ke­ly­je Uk­mer­gė–Mo­lė­tai nu­ma­to­ma pla­tin­ti va­žiuo­ja­mą­ją da­lį iki 8 m, pa­ša­lin­ti me­džius, įreng­ti pa­vo­jin­go­se vie­to­se ap­sau­gi­nius ati­tva­rus.

Vi­ce­mi­nist­ro raš­te ra­min­ta, kad esant fi­nan­si­nėms ga­li­my­bėms III šių me­tų ket­vir­ty­je pla­nuo­ja­ma skelb­ti šio pro­jek­to dar­bų ran­go­vo pa­rin­ki­mo kon­kur­są.

Ka­dan­gi me­tai jau ei­na į pa­bai­gą, o dar­bų pra­džia ke­ly­je Uk­mer­gė–Mo­lė­tai net ne­kve­pia, apie ga­li­mą ar ne­ga­li­mą ke­lio re­konst­ruk­ci­ją pa­si­tei­ra­vo­me už pa­na­šius pro­jek­tus at­sa­kin­go pa­rei­gū­no – Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos per­spek­ty­vi­nio pla­na­vi­mo sky­riaus ve­dė­jo Ar­tū­ro Auš­ros.

De­ja, jis pa­ti­ki­no, kad šie­met re­konst­ruk­ci­jos ti­kė­tis ne­ver­ta.

Pa­si­ro­do, mi­nė­to­jo ke­lio ruo­žo re­konst­ruk­ci­jos pro­jek­tas at­lik­tas ne 2008 me­tais, kaip nu­ro­do­ma mi­nė­ta­me vi­ce­mi­nist­ro raš­te, o 2004-ai­siais. Per tiek lai­ko pro­jek­tas mo­ra­liai pa­se­no ir ne­be­ati­tin­ka šiuo­lai­ki­nių rei­ka­la­vi­mų.

Tai­gi, anot pa­rei­gū­no, pir­miau­siai teks skelb­ti kon­kur­są ke­lio re­konst­ruk­ci­jos pro­jek­to ko­re­ga­vi­mui.

Auš­ra pa­ža­dė­jo kuo sku­biau už­si­im­ti ren­gi­musi mi­nė­tam kon­kur­sui ir ti­ki, kad jis bus pa­skelb­tas ki­tų me­tų pra­džio­je. Pa­sak ve­dė­jo, pa­na­šių pro­jek­tų ko­re­ga­vi­mai vyks­ta iki tri­jų mė­ne­sių, tai­gi, yra vil­čių, kad ki­tų me­tų ga­le bus ga­li­my­bė pra­dė­ti ke­lio at­kar­pos re­konst­ruk­ci­ją.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *