Kelias virto nepravažiuojama makalyne

Autorius Ukmergės žinios

Pir­ma­die­nį į mies­to mo­kyk­las marš­ru­ti­nis au­to­bu­sas ne­nu­ve­žė dvi­de­šim­ties Va­luo­se ir Že­mait­kie­my­je gy­ve­nan­čių moks­lei­vių. To­kios si­tu­a­ci­jos prie­žas­tis – ne ava­ri­ja ar po­tvy­nis, o ne­iš­bren­da­mu ta­pęs ke­lias.

 

Vil­ma NEMUNAITIENĖ

 

03-23-5_straipsnio_nuotr

 

Ke­lią į Va­lus tvar­ko ke­li­nin­kai.

 

Į re­dak­ci­ją pa­skam­bi­nęs Va­lų se­niū­nai­tis Vy­tau­tas Ali­šaus­kas pa­sa­ko­jo, kad ke­lio link Va­lų būk­lė ap­gai­lė­ti­na bu­vo vi­są žie­mą. Tie­sa, ka­dan­gi žie­ma bu­vo trum­pa ir ne­snie­gin­ga, itin di­de­lių pro­ble­mų iš­veng­ta. Ta­čiau pra­ėju­sią sa­vai­tę ke­lias vir­to tik­ra ma­ka­ly­ne.

Vy­ras ste­bė­jo­si, kad at­vy­kę ke­li­nin­kai dar­buo­tis pra­dė­jo tie­siog su kas­tu­vais. „Ka­da jie su kas­tu­vais tą ke­lią su­tvar­kys? Juk kuriame am­žiu­je gy­ve­na­me“, – pik­ti­no­si vy­ras.

Jam ir ki­tiems Va­lų gy­ven­to­jams skau­du, kad į jų ra­gi­ni­mą at­kreip­ti dė­me­sį į ap­gai­lė­ti­ną ke­lio būk­lę neat­si­žvel­gia­ma. Jau iš ru­dens apie tai kal­bė­jo ir su ke­li­nin­kais, ir su ra­jo­no va­do­vais. Ra­gi­no at­vež­ti dau­giau žvy­ro. Ta­čiau į tai – jo­kios re­ak­ci­jos.

 

03-23-5_straipsnio_3_nuotr


 

Dėl ne­iš­va­žiuo­ja­mu ir ne­iš­bren­damu ta­pu­sio ke­lio šį pir­ma­die­nį net du kar­tus su ra­jo­no me­ru A. Ko­pūs­tu bu­vo su­si­ti­ku­si Va­lų ben­druo­me­nės pir­mi­nin­kė ra­jo­no ta­ry­bos na­rė An­ge­lė Jo­ku­by­nie­nė.

„Sek­ma­die­nį vi­są die­ną žmo­nės man skam­bi­no. Pra­šo pa­dė­ti spręs­ti pro­ble­mą“, – pa­sa­ko­jo ta­ry­bos na­rė. La­biau­siai jai ap­mau­du, kad ke­li­nin­kai iš ru­dens jo­kio dė­me­sio ne­krei­pė į gy­ven­to­jų įspė­ji­mus, jog ke­lias grei­tai taps ne­iš­va­žiuo­ja­mu.

Bė­dos dėl šio pa­grin­di­niu ap­link­ke­liu pa­skelb­to ke­lio būk­lės pra­si­dė­jo per­nai va­sa­rą už­da­rius til­tą per Sie­ser­tį. Šis ava­ri­nės būk­lės til­tas yra vals­ty­bi­nės reikš­mės ra­jo­ni­nia­me ke­ly­je Uk­mer­gė–Sie­sar­tis–Skuo­liai.

Re­mon­tą baig­ti nu­ma­ty­ta iki rug­sė­jo. Šiuo lai­ko­tar­piu eis­mas per til­tą už­da­ry­tas, o pa­grin­di­niu ap­link­ke­liu pa­skelb­tas ke­lias per Va­lus.

Til­tą re­konst­ruo­ja kon­kur­są lai­mė­jusi UAB „Uk­mer­gės ke­liai“. Ben­dra pro­jek­to ver­tė – 1 mln. 400 tūkst. Lt.

Šios įmo­nės ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Vy­tas Kro­me­lis sa­kė, jog įmo­nės dar­bi­nin­kai de­da vi­sas pa­stan­gas, kad eis­mas mi­nė­tu ke­liu ne­nu­trūk­tų. Ant ke­lio šiuo me­tu pi­la­mas ir ly­gi­na­mas žvy­ro sluoks­nis, o jei kam nu­tik­tų bė­da – nuo­lat bu­di au­to­mo­bi­lį iš­temp­ti pa­si­ruo­šęs trak­to­rius. Be to, pa­sta­ty­ti ke­lio žen­klai, ri­bo­jan­tys eis­mą sun­kias­vo­riam trans­por­tui.

Pa­sak di­rek­to­riaus, pro­ble­ma dėl ke­lio grei­čiau­siai tę­sis tik šią sa­vai­tę – kol iš­eis pa­ša­las. Pra­stes­ni ke­liai ne­pra­va­žiuo­ja­mais tam­pa bū­tent to­kiu me­tu.

 

03-23-5_straipsnio_2_nuotr


 

V. Kro­me­lis pa­aiš­ki­no, kad pa­gal til­to per Sie­sar­tį re­mon­to dar­bų su­tar­tį jų įmo­nė įpa­rei­go­ta tik pri­žiū­rė­ti šį ke­lią. De­ja, te­ko ne tik pri­žiū­rė­ti, o ir žvy­ruo­ti , o tai įmo­nei – ne­nu­ma­ty­tos iš­lai­dos. Be to, pa­aiš­kė­jo dar vie­nas ne­nu­ma­ty­tas da­ly­kas. Pa­si­ro­do, ke­lias ne­tei­sin­gai nu­ties­tas – žvy­ras pil­tas ant juo­dže­mio, o tai pa­gal ke­lių tie­si­mo tech­no­lo­gi­ją yra ne­leis­ti­na. Esant to­kiai si­tu­a­ci­jai ke­lio prie­žiū­ros iš­lai­dos ge­ro­kai iš­au­go.

„Mes bū­tu­me pa­sta­tę lai­ki­ną til­tą per Sie­sar­tį, bet ne­lei­do gam­to­sau­gi­nin­kai, nes čia yra draus­ti­nis“, – dėl gy­ven­to­jų ne­pa­to­gu­mų ir iš­au­gu­sių dar­bų kaš­tų ap­gai­les­ta­vo di­rek­to­rius.

Pa­sak jo, po žie­mos per­trau­kos nuo pir­ma­die­nio pra­dė­tas til­to per Sie­sar­tį re­mon­tas: si­jų mon­ta­vi­mo, be­to­no sluoks­nio dė­ji­mas ir ki­ti dar­bai. Pa­gal su­tar­tį til­tas per Sie­sar­tį tu­ri bū­ti su­re­mon­tuo­tas ir ati­da­ry­tas rug­sė­jo pir­mą die­ną, ta­čiau di­rek­to­rius ti­ki­na, kad dar­bai bus už­baig­ti mė­ne­siu anks­čiau.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *