Vaidotė ŠANTARIENĖ
Į redakciją paskambinusi laikraščio skaitytoja negailėjo priekaištų dėl pacientų aptarnavimo poliklinikoje tvarkos. Ji papasakojo apie garbaus amžiaus neįgalios giminaitės apsilankymą Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centre.
Gyventoja į medikus kreipėsi, sušlubavus sveikatai. Smarkiai sukarščiavusi ir sunkiai kvėpuoti begalinti moteris manė apsirgusi plaučių uždegimu.
Registratūroje ji buvo nusiųsta laukti pas gydytoją ir perspėta, kad yra labai daug žmonių. Tačiau, anot skambinusiosios, jokių eilių ligonė nemačiusi. Nors bandžiusi prisiprašyti pas gydytoją, ši esą liepusi laukti prie kabineto.
Skaitytojos teigimu, jos giminaitė vėliau taip ir nebuvo pakviesta, nors prie durų pralaukusi net kelias valandas. „Ligonei – aštuoniasdešimt, ji neįgali, vaikšto su ramentais, sunku judėti. Grįžo iš poliklinikos labai susinervinusi, jokios pagalbos nesulaukusi. Sakė – geriau jau pačiai žolytėmis gydytis arba mirti…“ – neslėpė nuoskaudos ji.
Moteriai neaišku, kodėl gydytoja sergančios senolės nepriėmė, nors esą buvusi laisva. Piktinosi tuo, jog reikėjo tuščiai laukti iki pat vakaro, kai tuo metu, anot jos, žmonių beveik nebuvę.
Pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausioji gydytoja Janina Galiauskienė sako, jog karščiuojantys pacientai turi būti priimami pirmiausia: „Aukšta temperatūra yra indikacija pašaukti žmogų pirmiau. Apie ją medikus, pas kuriuos registruoja pacientus, įspėja ir registratūros darbuotojos, kad būtų atleisti be eilės. Netgi kol laukia, sesutė pamatuoja temperatūrą.“
Kai pacientas kreipiasi į registratūrą, jis registruojamas arba pas savo gydytoją, arba pas tuo metu dirbantį kitą mediką. „Žmonių visada būna daug, visi darbuotojai apkrauti, turi ligonius suplanuotus, bet žmonės registruojasi – paliekama vietos ir neplanuotiems ligoniams“, – apie eiles prie kabinetų pasakojo J. Galiauskienė.
Tačiau tai, kad senolė apskritai nepateko pas gydytoją, jai kelia nuostabą. Kaip ir faktas, kad ji galėjusi pralaukti koridoriuje ligi darbo pabaigos. „Išeiti namo, matyti, kad sėdi, ir palikti ligonį už durų? Kažkas čia ne taip…“ – medikė sako nerandanti paaiškinimo.
Svarsto, jog registruodamasi močiutė galbūt neprasitarusi, jog turi temperatūros, todėl nebuvo priimta iš karto. „Darbuotojai registratūroje gal ką ne iki galo paaiškino, o gal jos pačios nesuprato… Nes būna, kad pacientai nepasako visko, nenori su registratorėm šnekėti, tik skubina – greičiau registruokit ir nieko neklausinėkit“, – pasakojo gydytoja.
Kad išvengtų nesusipratimų, pacientams, atvykus į poliklinikos registratūrą, pataria išsamiai paaiškinti, kokiais negalavimais skundžiasi.