Ukmergėje beveik nebeliko gatvių, kuriose po žiemos nežiojėtų klastingi spąstai automobiliams. Valdininkai pasirengę lopyti duobes, tačiau pripažįsta, kad tokie „vaistai“ senstančiai dangai mažai bepadės.
Ligita JUODVALKIENĖ
Gedimino Nemunaičio nuotr. Dažnas automobilis po tokio pasivažinėjimo „gydytis“ keliauja į automobilių servisą.
Rajono kelininkai bei savivaldybės valdininkai teigia, kad duobėtos gatvės – kasmetinis „pavasarinis galvos skausmas“. Tačiau panašu, kad šį pavasarį gatvėse automobilių tykančių spąstų – daugiau nei anksčiau. Vieną kitą duobę dar galima apvažiuoti, tačiau daugelyje gatvių jų tiek, kad prasilenkiant nori nenori bumbteli į plyšį asfalte. Kai kurios duobės tokios gilios, kad jei nesulūžta ratlankis ar nesprogsta padanga, tai galima laikyti sėkme.
Duobių daugėja akyse
Tragiška gatvių būklė nepraslydo pro miesto seniūno Stasio Jackūno akis. Jis pripažįsta, kad vaizdas, kurį mato miesto gatvėse, jo nedžiugina. Beveik nėra gatvės, kurios nereikėtų lopyti. Duobių nėra tik rekonstruotose. Labiausiai po žiemos „prakiuro“ Nuotekų, Miškų, Paupio, Linų, Kareivinių, Pušų, Laukų. Vilniaus, Deltuvos, Vytauto, Antakalnio gatvėse vairuotojams taip pat neretai kelią pastoja klastingos kliūtys. Padėtį Šviesos gatvėje seniūnas vadina tragiškiausia.
„Kaip tas gatves belipdytum, jei tik nedengiama ištisinė danga, duobės kasmet atsiveria. Čia kaip senos kelnės – lopyk nelopęs…“ – vaizdžiai lygina S. Jackūnas. Jis sako, kad gatvių duobėms užlopyti reikėtų apie 4,8 tūkstančio kvadratinių metrų asfalto dangos. Ar tiek pavyks gauti, dar neaišku.
Remonto reikalauja ne tik asfaltuotos, bet ir žvyro dangą turinčios gatvės. Pastarųjų mūsų mieste susidaro net 19 kilometrų. „Kai kuriose gatvėse duobių tikrai daugiau nei kitais pavasariais“, – sako seniūnas.
Lauks šilumos
Kad duobėtų gatvių kasmet daugėja, sutinka ir Ukmergės rajono Savivaldybės ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Jurkevičius. Pasak jo, daugelis miesto gatvių seniai prašosi rekonstrukcijos. Kasmetinis pavasarinis duobių lopymas rezultatų duoda nedaug.
Anot jo, tam įtakos turėjo šios žiemos sąlygos – ją nuolat lydėjo temperatūrų pokyčiai. Pavasarėjant, kai naktimis asfaltą dar kausto šaltukas, o dieną kaitina saulė, kelio danga nukenčia labiausiai.
„Šaltuoju metų laiku remontuoti gatves galima tik naudojant šalto asfalto technologijas. Bet tai nėra labai efektyvu ir būtų tik pinigų švaistymas”, – aiškina K. Jurkevičius. Šiuo būdu užtaisomos didžiausios duobės, kurias verkiant reikia lopyti nelaukiant pavasario.
Kai orai atšils, planuojama gatvių duobes lipdyti daugiau naudos duodančiu karštu asfaltu. Kasmet šiems darbams skiriama pinigų pagal Kelių priežiūros plėtros programą. Šiemet pagal ją Ukmergės rajonui skirta 2,4 milijono litų. Ši suma bent 10 procentų didesnė nei pernai.
Genda važiuoklės
UAB „Optima 13 Auto“ vadovas Saulius Varžgalys sako, kad daugiametė patirtis rodo, jog pavasarinė automobilių „liga“ – važiuoklės gedimai. „Jau laukiame į servisus plūstančių vairuotojų būtent su šiais automobilių gedimais. Tai – važinėjimo duobėtomis gatvėmis pasekmė“, – įsitikinęs pašnekovas.
Automobilių serviso direktorius teigia, kad šį pavasarį jau ne vienas automobilio savininkas skundėsi padangą pramušęs asfalto plyšyje.