Atsijungus nuo centralizuoto šildymo – galvos skausmas

Autorius Ukmergės žinios

Vil­ma NEMUNAITIENĖ

 

At­si­jun­gę nuo cen­tra­li­zuo­to šil­dy­mo dau­gia­bu­čių gy­ven­to­jai ti­ki­si su­tau­py­ti pi­ni­gų. Ta­čiau šie lū­kes­čiai iš­si­pil­do ne vi­sa­da. Pa­ši­lė­je gy­ve­nan­ti dau­gia­bu­čio gy­ven­to­ja už vie­no kam­ba­rio bu­to šil­dy­mą po at­si­jun­gi­mo kas mė­ne­sį su­mo­ka iki 300 li­tų. Pa­ši­liš­kė ei­na kry­žiaus žy­gius, ta­čiau taip ir ne­at­ran­da tie­sos, ko­dėl jai ten­ka tiek daug mo­kė­ti už vie­no kam­ba­rio šil­dy­mą.

 

04-15-2_straipsnio_nuotr

Gedimino Nemunaičio nuotr. Autonominis šildymas gali ir nuvilti.

Į re­dak­ci­ją už­su­ku­si mi­nė­to bu­to gy­ven­to­jos ma­ma po­nia Ane­lė  pa­sa­ko­jo pa­dė­ju­si duk­rai ei­ti žy­gius, nu­trau­kiant cen­tra­li­zuo­tą ši­lu­mos tie­ki­mą. To­kį spren­di­mą abi mo­te­rys pri­ėmė dau­giau nei prieš me­tus. Rei­kia­mus do­ku­men­tus tvar­kė be­veik de­vy­nis mė­ne­sius ir štai pa­ga­liau pra­ėju­sį ru­de­nį ga­lė­jo džiaug­tis ne­pri­klau­so­my­be – au­to­no­mi­niu du­jų ka­ti­lu.

Po­nia Ane­lė pa­sa­ko­jo, kad to­kį spren­di­mą pa­ska­ti­no pir­miau­siai tai, kad anks­tes­niais me­tais už šil­dy­mą mo­kė­da­vo po 300 li­tų, ne­pai­sant to, bu­te bū­da­vo la­bai šal­ta. Da­bar si­tu­a­ci­ja pa­si­kei­tė. Bu­te tem­pe­ra­tū­ra yra nor­ma­li, ta­čiau ka­ti­lo par­da­vė­jų ža­dė­to tau­pu­mo ne­si­jau­čia. Žie­mos mė­ne­siais tek­da­vo už šil­dy­mą pa­klo­ti ne ma­žes­nę nei anks­čiau su­mą. O mon­tuo­jant ka­ti­lą bu­vo ža­dė­ta, kad mo­kės tri­gu­bai ma­žiau – dau­giau­siai 100 li­tų per mė­ne­sį.

Ta­čiau pa­ši­liš­kės dėl di­de­lio mo­kes­čio kaž­ko­dėl kal­ti­na ne ka­ti­lo par­da­vė­jus. Jos tei­gia, kad įren­gi­nys vei­kia pui­kiai. Ta­čiau įta­ria, kad na­mo rū­sy­je kaž­kas per­jun­gi­nė­ja ar ki­taip ga­di­na elek­tros tie­ki­mą – esą per­jun­gi­nė­ja elek­tros fa­zes. Mo­te­rys įta­ria, kad taip el­gia­si rak­tus nuo sky­di­nės tu­rin­tis kai­my­nas, ne­va ka­ti­las vei­kia pui­kiai, o po kiek lai­ko – jau įtar­ti­nai ki­taip.

Ir ka­ti­lo meist­rai, ir ne kar­tą kvies­ti Bu­tų ūkio meist­rai esą mo­te­rims sa­kė, kad ka­ti­lo pri­jun­gi­mą rū­sy­je kaž­kas re­gu­liuo­ja, ir tuo­met jis ima dau­giau elek­tros. Ta­čiau raš­tiš­kai to nie­kas ne­pa­tvir­ti­no, tad mo­te­ris ne­tu­ri jo­kio tai pa­tvir­ti­nan­čio do­ku­men­to.

UAB Uk­mer­gės bu­tų ūkio di­rek­to­rius Jo­nas Rin­ke­vi­čius pa­ti­ki­no, kad jų elek­tri­kai bu­vo nu­vy­kę į mi­nė­tą bu­tą. Bu­vo nu­vy­kęs ir jis pats, nes mo­te­ris skun­dė­si, kad laip­ti­nės rū­sy­je esan­tys įren­gi­niai truk­do jos du­jų ka­ti­lo dar­bui. Pa­sak jo, įmo­nės spe­cia­lis­tai pa­tik­ri­no elek­tros ins­ta­lia­ci­jos sto­vus nuo įva­do spin­tos iki mo­ters bu­to, ta­čiau jo­kių ge­di­mų ne­ra­do ir jo­kių elek­tros per­jun­gi­mo fak­tų ne­už­fik­sa­vo. Ne­pa­si­ro­dė su­ge­dęs ar ne­tin­ka­mas Bu­tų ūkio spe­cia­lis­tams ir pa­ši­liš­kės du­jų ka­ti­las.

Di­rek­to­rius ti­ki­no ne­ži­nąs ki­to­kių bū­dų, kaip įro­dy­ti mo­te­riai, kad elek­tros tie­ki­mas su jos ka­ti­lo du­jų su­var­to­ji­mu nie­ko ben­dra ne­tu­ri.

J. Rin­ke­vi­čius ti­ki­no, kad bu­tą at­jun­gus nuo cen­tra­li­zuo­tos dau­gia­bu­čio na­mo šil­dy­mo sis­te­mos, bu­to šei­mi­nin­kai daž­niau­siai ti­ki­si stai­gios eko­no­mi­nės nau­dos. Ta­čiau ji at­ei­na tik­rai ne grei­tai. „Ste­buk­lo at­si­jun­gus ne­bū­na. Tik kad lie­ki ne­pri­klau­so­mas, ga­li šil­čiau, šal­čiau gy­ven­ti, ne­be­ga­lio­ja šil­dy­mo se­zo­no gra­fi­kai“, – pa­sa­ko­jo di­rek­to­rius. Pa­sak jo, eko­no­mi­nė nau­da ga­li pa­si­jus­ti maž­daug po še­še­rių me­tų.

Mi­nė­ta­me dau­gia­bu­ty­je, ku­ria­me gy­ve­na į re­dak­ci­ją pa­gal­bos be­si­krei­pian­ti mo­te­ris, nuo cen­tra­li­zuo­tos šil­dy­mo sis­te­mos at­si­jun­gė 4 bu­tai. Jo­kių pre­ten­zi­jų na­mą eks­plo­a­tuo­jan­čiam Bu­tų ūkiui ki­tų tri­jų bu­tų šei­mi­nin­kai ne­tu­ri. Di­rek­to­rius pa­tvir­ti­no, kad to dau­gia­bu­čio gy­ven­to­jai už šil­dy­mą mo­ka ge­ro­kai dau­giau nei ap­lin­ki­nių dau­gia­bu­čių. Ne­pai­sant to, pa­vie­nius at­si­jun­gi­mus nuo ben­dros sis­te­mos jis va­din­ga ydin­gu reiš­ki­niu, mat iš­ba­lan­suo­ja­ma ben­dra na­mo sis­te­ma ir vė­liau nu­ken­čia li­kę nuo cen­tra­li­zuo­to šil­dy­mo ne­at­si­jun­gę gy­ven­to­jai.

Dėl šios pro­ble­mos – pi­ni­gus ry­te ry­jan­čio ka­ti­lo – pa­si­tei­ra­vo­me ir Vals­ty­bi­nės var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos spe­cia­lis­tų. Šios tar­ny­bos vie­šų­jų ry­šių vyr. spe­cia­lis­tas Vi­tas Ūsas pa­ti­ki­no, kad jei ka­ti­las yra ko­ky­biš­kas, ne­pa­na­šu, kad šio­je si­tu­a­ci­jo­je bū­tų pa­žeis­tos var­to­to­jo tei­sės. „Žmo­nės tik­riau­siai tu­rė­jo ne­pa­grįs­tų iliu­zi­jų dėl ka­ti­lo ga­li­mo at­si­pir­ki­mo. Kiek ga­li tek­ti mo­kė­ti už du­jas, ka­ti­lo ga­myk­li­nė­se in­struk­ci­jo­se juk tik­rai nė­ra pa­ra­šy­ta, ten tik nu­ro­do­ma, ko­kį plo­tą to­kiu ka­ti­lu ga­li­ma ap­šil­dy­ti“, – svars­tė spe­cia­lis­tas.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *