Angelai po pasaulį pasklido iš Želvos

An­ge­las – Ka­lė­dų sim­bo­lis, o žel­viš­kis me­ni­nin­kas Vai­das Ra­moš­ka va­di­na­mas an­ge­lų skulp­to­riu­mi. Iš jo dirb­tu­vių iš­skri­do ir skir­tin­go­se pa­sau­lio vie­to­se nu­tū­pė dau­giau kaip šim­tas bal­tų­jų an­ge­lų. Bal­ti uk­mer­giš­kio an­ge­lai yra įsi­kū­rę įvai­rio­se Vil­niaus vie­to­se.

 

Au­to­rės nuotr. Vai­das Ra­moš­ka va­di­na­mas an­ge­lų skulp­to­riu­mi.


 

Jie – lyg at­sva­ra ru­ti­nai, sku­bė­ji­mui, per­dė­tam var­to­ji­mui ir pi­ni­gų kau­pi­mui.

Nu­ken­tė­ju­sius nuo van­da­lų ne kar­tą su­kli­ja­vo pa­tys gy­ven­to­jai. Tai ska­ti­no skulp­to­rių ne­su­sto­ti ir į pa­sau­lį iš sa­vo dirb­tu­vių iš­leis­ti vis nau­jus bal­tas­par­nius an­ge­lus. Jų 33 me­tų V. Ra­moš­ka jau yra su­kū­ręs per šim­tą.

Ga­mi­na juos iš pa­ties su­gal­vo­to įvai­rių me­džia­gų jun­gi­nio. Vie­na su­de­da­mų­jų šio mi­ši­nio da­lių – po­lis­ti­ro­las.

Ma­žiau­sias V. Ra­moš­kos su­kur­tas an­ge­liu­kas – 40 cen­ti­met­rų, di­džiau­si – 3 met­rų. Kū­rė­jas sa­ko, kad nė vie­no an­ge­lo nė­ra su­kū­ręs vie­no­dais vei­dais. Kaip ir žmo­nių, jų vi­sų vei­do bruo­žai, fi­gū­ros skir­tin­gi.

Pa­sta­tė žyd­rą ožį

Anks­ty­vo­jo­je skulp­to­riaus kū­ry­bo­je jo var­das ne kar­tą bu­vo sie­ja­mas su kul­tū­ri­niais skan­da­lais. Be­ne gar­siau­siai nu­skam­bė­jo Vil­niu­je, Ge­di­mi­no pro­spek­te, at­si­ra­dęs žyd­ras ožys. Skan­da­lin­go­sios si­tu­a­ci­jos ne­bu­vo spon­ta­niš­kos. Jų pras­mė – nu­kreip­ti žmo­nių akis į tam tik­rus reiš­ki­nius ir pri­vers­ti mąs­ty­ti.

Žyd­ra­sis ožys ne­tru­kus bu­vo su­dau­žy­tas. Po skulp­to­riaus ban­dy­mų pa­ro­dy­ti žmo­nėms jų pyk­tį tuo­me­ti­nis Vil­niaus mies­to me­ras Ar­tū­ras Zuo­kas pa­siū­lė su­kur­ti ką nors vi­siš­kai prie­šin­gą. Tai, ko ne­si­no­rė­tų ga­din­ti ar vog­ti. Taip Vil­nių ėmė puoš­ti an­ge­lai.

Ge­riau­sia vie­ta – gat­vė

Jau se­niai V. Ra­moš­kos skulp­tū­rų ne­be­ma­ty­ti ga­le­ri­jų sa­lė­se, ki­to­se už­da­rų pa­tal­pų eks­po­zi­ci­jo­se. Pas­ku­ti­nė jo pa­ro­da bu­vo su­reng­ta Žel­vo­je prieš po­rą me­tų, o did­mies­čių ga­le­ri­jo­se – prieš ge­rą de­šimt­me­tį.

Me­ni­nin­kas sa­vo kū­ri­niams eks­po­nuo­ti pa­si­rin­ko vie­šą­sias erd­ves. Jis įsi­ti­ki­nęs: eks­po­zi­ci­jų sa­lė­se per die­ną ga­li at­ei­ti tik ke­lio­li­ka ar ke­lias­de­šimt žmo­nių, o gat­vė­se pra­ei­vių – tūks­tan­čiai.  Ap­žiū­rė­ję gat­vė­je ar kie­me­ly­je at­si­ra­du­sią skulp­tū­rą, ap­si­pra­tę, žiū­ro­vas tar­si pri­ima ją.

Žvel­gia iš kal­nų

Nors dau­giau­siai uk­mer­giš­kio an­ge­lų „įsi­kū­rė“ Vil­niu­je, ki­tų ge­og­ra­fi­ja la­bai pla­ti. V. Ra­moš­kos kū­ri­niai nu­plas­no­jo ir į Eu­ro­pos ša­lis, JAV, Ki­ni­ją.

Vie­ną ne­di­de­lę skulp­tū­rą Lie­tu­vos al­pi­nis­tai nu­ga­be­no net į 5000 met­rų aukš­čio vir­šu­kal­nę Hi­ma­la­jų kal­nuo­se.

„Ko ge­ro, tai ga­li­ma bū­tų įtrauk­ti į Gi­ne­so re­kor­dų są­ra­šą. Al­pi­nis­tai pa­sa­ko­jo, kad nors skulp­tū­ra ne­bu­vo iš di­džių­jų, ky­lant į kal­ną ir trūks­tant oro, šis ne­šu­lys vis sun­kė­jo“, – pa­sa­ko­ja kū­rė­jas.

Uk­mer­gę vis ap­len­kia

V. Ra­moš­kos an­ge­lus ga­li­ma su­tik­ti ne tik sos­ti­nė­je, bet ir ki­tuo­se Lie­tu­vos mies­tuo­se. Ko­dėl iki šiol nė vie­nas ne­nu­tū­pė Uk­mer­gė­je? „Ne kar­tą siū­liau sa­vo pa­slau­gas ir mū­sų mies­tui. An­ge­lų kol kas nie­kam ne­pri­rei­kė“, – si­tu­a­ci­ją aiš­ki­na me­ni­nin­kas.

Sa­vo kū­ri­nių kai­nų jis ne­var­di­jo, ta­čiau pri­pa­ži­no, kad jie nė­ra pi­gūs. Vie­na iš prie­žas­čių, kad kraš­tie­čio an­ge­lų Uk­mer­gė­je nė­ra, ga­li bū­ti ir fi­nan­si­nė.

Tie­sa, dvi jo skulp­tū­ros vie­tą ra­do – „Vei­das“ Kęs­tu­čio aikš­tė­je ir „Plū­dė“ prie Vil­kmer­gė­lės.

V. Ra­moš­ka tu­ri pa­ren­gęs po­rą pro­jek­tų vie­ša­jai Uk­mer­gės erd­vei. Jo ma­ny­mu, uni­ka­lia­me mū­sų se­na­mies­ty­je la­bai tik­tų ak­me­ni­nės žmo­ge­liu­kų skulp­tū­ros. „Se­na­mies­ty­je yra to­kių pa­sta­tų ir kie­me­lių, kad tik vesk tu­ris­tus ir ro­dyk“, – įsi­ti­ki­nęs pa­šne­ko­vas.

Ki­tas pro­jek­tas – skulp­tū­ra Vy­tau­tui Ker­na­giui. Anot skulp­to­riaus, net už tą vie­nin­te­lę dai­ną apie san­tech­ni­ką iš Uk­mer­gės ma­est­ro to nu­si­pel­nė.

Grį­žo į gim­ti­nę

V. Ra­moš­ka – gry­nas uk­mer­giš­kis. Bai­gęs Žel­vos vi­du­ri­nę ir Uk­mer­gės dai­lės mo­kyk­las stu­di­jas jis tę­sė Vil­niaus dai­lės aka­de­mi­jo­je. „Man la­bai pa­si­se­kė, kad tu­rė­jau pui­kius mo­ky­to­jus. Te­ko gar­bė mo­kin­tis pas skulp­tū­ros gran­dus. Ba­ka­lau­rą bai­giau pas pro­fe­so­rių Ge­di­mi­ną Jo­kū­bo­nį, o ma­gist­ran­tū­rą – pas pro­fe­so­rių Ge­di­mi­ną Ka­ra­lių“, – sa­ko skulp­to­rius.

Su­kū­ręs šei­mą, gy­ven­ti jis grį­žo ša­lia gim­to­sios Žel­vos – į To­lu­čių kai­mą. Su žmo­na Gab­rie­le au­gi­na pus­an­trų me­tu­kų duk­re­lę Mil­dą Ie­vą.

Prieš Ka­lė­das – dar­by­me­tis

Pa­klaus­tas, ar Ka­lė­doms kam nors do­va­no­ja an­ge­lus, me­ni­nin­kas sa­ko to ne­da­ran­tis. Ne­pai­sant to, prieš­ka­lė­di­nis lai­ko­tar­pis jam – tik­ras dar­by­me­tis.

Ka­dan­gi an­ge­las – ge­ro­sios nau­jie­nos ne­šė­jas, bū­tent tuo me­tu, taip pat ir prieš Ve­ly­kas su­lau­kia dau­giau­siai šių kū­ri­nių už­sa­ky­mų.

Be to, me­tų pa­bai­ga – lai­kas, kai sku­ba už­baig­ti pra­dė­tus dar­bus.

Do­va­na kraš­tie­čiams

Pa­šne­ko­vas pri­pa­žįs­ta, kad la­biau­siai trūks­ta lai­ko su­ma­ny­mus pa­vers­ti re­a­ly­be. Kar­tais vie­nu me­tu dar­buo­ja­si prie aš­tuo­nių skulp­tū­rų. Kiek­vie­na iš jų tu­ri su­lauk­ti kū­ry­bi­nio įkvė­pi­mo.

Vie­nas iš su­ma­ny­mų – ąžuo­li­nė 6 met­rų aukš­čio kom­po­zi­ci­ja. Ąžuo­lo me­die­nos di­džiu­lei kom­po­zi­ci­jai pa­rū­pi­no Žel­vos pa­ra­pi­jos kle­bo­nas Pet­ras Avi­žie­nis ir Žel­vos gi­ri­nin­ki­ja.

Kom­po­zi­ci­ja skir­ta Ana­pi­lin iš­ėju­siems Žel­vos gy­ven­to­jams ir pa­baig­ta bus pa­sta­ty­ta mies­te­lio ka­pi­nė­se. Vy­ras se­niai sva­jo­jo su­kur­ti to­kią skulp­tū­rą, tad šio dar­bo ėmė­si be jo­kio už­mo­kes­čio.

Autorė: Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Jonines

Kainoteka

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Apkeliauk

Tauragės laikraštis

KuoSkiriasi.lt

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų